سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
کشته شدن یک زن افغان توسط ماموران مرزی جمهوری اسلامی

کشته شدن یک زن افغان توسط ماموران مرزی جمهوری اسلامی

محمد ظریف شوهر زنی همسرش در مرز ایران و ترکیه توسط مرزبانان جمهوری اسلامی کشته شده جسد این زن مقتول توسط مقامات ایرانی به افغانستان فرستاده شده اما چند روز است تلاش می‌کنم و تاکنون نتوانسته‌ام جسد را پیدا کند.

L128188912721کیهان نوین: بر اساس این گزارش وی پدر سه کودک است و می‌خواست با همسر و فرزندانش از مرزهای ایران با هدف سفر به سوی اروپا وارد ترکیه شوند، اما سربازان ایرانی بر او و خانواده‌اش شلیک کردند و همسرش در برابر چشمان او و کودکانش جان داد.

محمد ظریف باشنده هرات اظهارداشت: “۱۰ روز است که ما به سفارت افغانستان مراجعه میکنیم، کسی به ما رسیدهگی نمیکند، کسی از ما نمیپرسد پس این حکومت را چه کنیم.”

یکی از فرزندان محمد ظریف که مادر خود را در پیش چشمانش از دست داده است می‌گوید: “رفتن به اروپا مشکلات زیادی دارد، من از مردم می خواهم که با آنجا نروند، بسیار مشکلات دارد و دشوار است.”

محمد الف یکی از باشندهگان هرات گفت: “اگر حکومت به مشکلات مردم رسیده‌گی کند در داخل کشور برای مردم کار ایجاد کند، ما چرا به کشورهای دیگر برویم، اگر زمینه مساعد باشد، ما کشور را سرمه چشم خود می‌دانیم.”

این درحالی است که به گفته مقامات افغانستان از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۱۴۶هزار تن از شهروندان این کشور به کشورهای اروپایی تقاضای پناهنده‌گی داده‌اند. فقر، بیکاری و ناامنی از مهمترین دلایلی است که شهروندان افغانستان را مجبور به ترک کشور کرده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'