سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
محکومیت دو اسرائیلی در ارتباط با پرونده زنده سوزاندن یک نوجوان فلسطینی

محکومیت دو اسرائیلی در ارتباط با پرونده زنده سوزاندن یک نوجوان فلسطینی

دادگاهی در اسرائیل اتهام دو یهودی این کشور در قتل یک نوجوان فلسطینی را تأیید کرد.

imagesکیهان نوین: محمد ابوخدیر همان نوجوانی است که سوزاندن او در نهایت به درگیری فلسطین و اسرائیل و جنگ غزه منتهی شد.

دوم جولای ۲۰۱۴، نوجوان فلسطینی، محمد ابوخدیر ۱۶ ساله در شرق اورشلیم توسط سه فرد اسرائیلی ربوده و در یک جنگل زنده زنده سوزانده شد.

حکم یکی از سه متهم این پرونده نیز معوق شد. دادگاه اسرائیل پس از آنکه وکیل فرد تبرئه شده پرونده‌ای پزشکی موکلش -مبنی بر عدم سلامت روانی او- را به دادگاه ارائه کرد، حکم سومین متهم را به تعویق درآورد. قرار است ۲۰ دسامبر دادگاه دیگری برای این متهم تشکیل شود.

کشته‌شدن ابوخدیر در سال گذشته باعث شد شورش مردم فلسطین از اورشلیم به دیگر شهر‌ها از جمله کرانه باختری گسترش یابد. پس از سوزانده‌شدن او تا هفته‌ها درگیری میان مردم فلسطین و پلیس اسرائیل ادامه داشت و تنها چند روز پس از این واقعه جنگ غزه آغاز شد.

در جنگ غزه بیش از دو هزار و ۱۰۰ فلسطینی که اغلب غیر نظامی بودند جان خود را از دست دادند. ۷۳ نفر از نیروهای اسرائیلی نیز در جریان این جنگ کشته شدند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'