سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
سعود آمار خرید و فروش کودکان خیابانی، یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی…!

سعود آمار خرید و فروش کودکان خیابانی، یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب اسلامی…!

فاطمه دانشور، رئیس کمیسیون اجتماعی شورای شهر تهران، در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که سال‌هاست شاهد خرید و فروش نوزادان در بیشتر نقاط ایران هستیم اما این آمار همچنان رو به افزایش است.

422132031921962451131271001491662328135194139کیهان نوین: فاطمه دانشور پنج‌شنبه شب ۲۱ آبان در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری گفت: موضوع خرید و فروش نوزادان نه تنها تازه نیست بلکه پدیده‌ای ست که همچنان با آن در گیریم و بارها و بارها شاهد این اتفاق در اقصی نقاط کشور به‌ ویژه تهران بوده ایم.

دانشور گفت: «خیلی واضح‌تر این موضوع را در دو سالی که در شورای شهر تهران بودم دیده‌ام و بازدید متعددی از نهادهای غیردولتی که در سطوح شهر تهران خصوصا مناطق آسیب‌خیز که در مورد این خانواده‌های در معرض آسیب فعالیت داشته ام، مشاهده نمودم. در این نهادها به‌وضوح صحبت از خرید و فروش کودکان و نوزادان می‌شد.»

او افزود: اگر مشاهدات و گزارش‌های نهادهای غیردولتی و همچنین گزارش‌های مأموران شهرداری نبود هرگز به این صراحت درباره این موضوع حرف نمی‌زدم.

رئیس کمیسیون شورای شهر تهران گفت که در دو ماه اخیر آمار خرید و فروش کودکان و نوزادان خیابانی افزایش یافته است.

او بخش زیادی از دلایل افزایش آمار خرید و فروش کودکان و نوزادان خیابانی را «انباشتگی این مشکل در طول سال‌های قبل» عنوان کرد.

بر اساس آمار تهیه شده در مهرماه سال جاری، کودکان کار در تهران بر اساس جنسیت و تجربه‌ای که دارند بین ۱۰۰ هزار تومان تا پنج میلیون تومان خرید و فروش می‌شوند.

بر پایه این گزارش، پدر و مادر این کودکان، آنها را به فامیل یا باندهای متکدی اجاره می‌دهند تا برای آن‌ها کار کنند. کودکان باید تا آخر شب مقدار مشخصی پول به خانه ببرند و گرنه به اجبار تن به کارهای دیگری می‌دهند.

کودکان کار یکی از آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه ایران هستند و فعالان حقوق کودک بار‌ها نسبت به وضعیت آن‌ها در کشور هشدار داده‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'