سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بمباران متوالی کامیون‌های امدادرسانی ترکیه توسط جنگنده های روسیه

بمباران متوالی کامیون‌های امدادرسانی ترکیه توسط جنگنده های روسیه

جنگنده‌های روسیه برای سومین روز متوالی کامیون‌های امدادرسانی که از ترکیه برای آوارگان سوری مواد غذایی و پوشاک حمل می کنند را در شاهراه بین المللی شمال حلب در نزدیکی مرز ترکیه بمباران کردند.

635761097796375493کیهان نوین: افزایش تنش از سوی روسیه در حالی صورت می گیرد که استانبول در انتظار پاسخ روسیه برای حل بحران میان دو کشور که پس از سرنگونی هواپیمای سوخوی24 روسیه بوجود آمده است.

به گزارش خبرگزاری «شهبا پرس» در بمباران جنگنده‌های شماری از غیر نظامیان کشته و زخمی شدند.

همچنین در این حملات خسارت‌های قابل توجهی به کامیون‌هایحمل مواد غذایی برای آوارگان وارد شده است.

طبق این گزارش جنگنده های روسیه همچنین بازار محلی واقع در منطقه «الهال» را در شهر حلب به شدت بمباران کردند .

گفتنی که تمام این مناطقی که روسیه آنها را بمباران می کند ، متعلق به نیروهای مخالف اسد و داعش هیچگونه پایگاهی در آنجا ندارد.

این در حالی است که درگیری میان مخالفان سوری از یک سو و شبه نظامیان حزب الله لبنان، شیعه های عرقی و افغانی که با سازماندهی سپاه ایران برای گسترش جنگ و نزاع فرقه ای وارد سوریه شدند، از سوی دیگر، در محور جنوبی حلب، ادامه دارد.

به گزارش منابع العربیه مخالفان سوری با پیشروی فوق العاده در این منطقه روستاهای کوسا، المحکه وتلیلات را به تصرف خود در آورده و شماری از عناصر حزب الله لبنان را به اسارت خود درآوردند.

این در گیرها همچنین در منطقه شمال لاذقیه در منطقه جبل النوبه همچنین ادامه دارد.

روسیه پیش از این اعلام کرده بود که سرنگونی یک فروند جنگنده سوخو 24 توسط ترکیه تاثیری بر ادامه حملات هوایی این کشور در خاک سوریه نخواهد داشت.

از سوی دیگر ترکیه نیز تهدید کرده است که تدابیر لازم برای حفاظت از حریم هوایی خود را ادامه خواهد داد.

روسیه از اواخر سپتامبر تاکنون حملات هوایی گسترده ای را علیه مخالفان سوری آغاز کرده است.

کارشناسان نظامی می گویند تنها 6% از حملات روسیه مواضع داعش را هدف قرار داده است.

بحران سوریه از سال 2011 میلادی تاکنون ادامه دارد. نیروهای امنیتی و ارتش اسد برای سرکوب انقلاب مردمی تاکنون بیش از 350 هزار نفر را به قتل رسانده اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'