سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
نیاز ۵۰۰۰ آواره قندوز به کمک های فوری

نیاز ۵۰۰۰ آواره قندوز به کمک های فوری

شمار خانواده هایی که به دلیل سقوط و ناآرامی های خشونت بار شهر قندوز آواره شده اند به ۵ هزار خانواده می رسند.

 

کیهان نوین: این ریاست گفته است که ۴۵۰۰ خانواده قندوزی به ولایت بدخشان و تخار رفته و دستکم ۵۰۰ خانواده دیگر در شیرخان بندر و مناطق مرزی گیر مانده اند.
این بیجاشدگان شامل کودکان، زنان، پیرمردان و مردان جوان خانواده هستند.

شامگاه روز سه شنبه هفته گذشته، طالبان شهر قندوز را تصرف کردند، سازمان عفو بین الملل دیروز گزارش داد که افراد این گروه در شهر قندوز مرتکب جنایت ضد بشری شده اند.

در گزارش این سازمان آمده که کشتار غیرنظامیان، تجاوز بر زنان و دختران، غارت دارایی های ادارات دولتی و غیر دولتی و شکنجه باشندگان شهر از مواردی است سازمان عفو بین الملل در گفتگو با کسانیکه شهر قندوز را ترک کردند، به آن دست یافته است.

ارگ ریاست جمهوری نیز براساس بررسی ابتدایی کمیسیون غیرنظامی تحقیق در مورد جنایات طالبان در شهر قندوز گفته است که طالبان مرتکب جنایات ضد بشری شده اند.

گروه طالبان این اتهامات را رد کرده و آنرا تبلیغات دشمن خوانده است.

ریاست اجراییه با نشر خبرنامه ای گفته است که ۴۵۰۰ خانواده بیجاشده قندوز در ولایت های بدخشان و تخار نیاز به کمک های فوری غذایی دارند و همچنان بیش از ۵۰۰ خانواده دیگر که به بندر حیرتان آواره شده باید به شهر مزار شریف مرکز ولایت بلخ انتقال پیدا کنند.

در خبرنامه آمده است که کمیته حالات اضطرار در بدخشان و تخار باید کمک های نقدی و مواد غذایی را در اختیار بیجاشدگان قندوز در این دو ولایت قرار دهند.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'