سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
کشته شدن ۱۱ مامور مبارزه با مواد مخدر درحملات هوایی ناتو در افغانستان

کشته شدن ۱۱ مامور مبارزه با مواد مخدر درحملات هوایی ناتو در افغانستان

سخنگوی وزارت داخله(کشور) افغانستان تایید کرد که در حمله هوایی نیروهای ناتو در افغانستان دست کم ۱۱ پلیس ویژه مبارزه با مواد مخدر افغانستان کشته و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند.

imagesکیهان نوین: نجیب دانش، از سخنگویان وزارت کشور افغانستان افزود که این حمله هوایی شام روز یکشنبه، ۱۵ سنبله ( شهریور) زمانی که نیروهای ویژه مبارزه با مواد مخدر در حال اجرای عملیات نظامی بودند، در ولسوالی گرمسیر ولایت هلمند، انجام شده است.

او گفت که هیاتی موظف شده تا درباره این حادثه تحقیق کند.

نیروهای ناتو مستقر در افغانستان به شماری از خبرگزاری‌ها گفته اند که روز یکشنبه هیچ عملیاتی در ولایت هلمند انجام نداده است.

خبرنگار بی‌بی‌سی در جنوب افغانستان می‌گوید که این حادثه در منطقه ریگی در حد فاصل ولسوالی گرمسیر ولایت هلمند و میوند ولایت قندهار رخ داده است.

ولی مقام‌های محلی ولایت قندهار در جنوب افغانستان گفته اند که در اثر بمباران نیروهای ناتو در این ولایت، ۱۷ مخالف دولت افغانستان کشته شده‌اند.

ضیا درانی، سخنگوی پلیس قندهار به بی‌بی‌سی گفت که این افراد زمانی که قصد حمله به ولسوالی میوند را داشتند، هدف حمله نیروهای هوایی ناتو قرار گرفتند و کشته شدند.

او گفت که نیروهای ناتو، کاروان از خودروهای مخالفان مسلح دولت را در ولسوالی میوند که قصد حمله بر برخی مراکز نظامی نیروهای افغان را داشتند، بمباران کرده است.

آقای درانی افزود که این افراد در شش خودرو نوع تویوتا در حال حرکت بودند و انواع سلاح سبک و سنگین را نیز حمل می‌کردند.

دفتر مطبوعاتی ناتو نیز حمله جنگنده‌هایش را به کاروان از نیروهای مخالف دولت افغانستان در ولسوالی میوند ولایت قندهار تایید کرده و گفته که از حمله به نیروهای امنیتی در ولایت هلمند اطلاع ندارند.

گروه طالبان تاکنون در این زمینه ابراز نظر نکرده است.

صبح امروز وزارت دفاع افغانستان نیز اعلام کرد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱ سرباز ارتش ملی و ۳۷ عضو نیروهای مخالف دولت افغانستان در نقاط مختلف این کشور کشته شده‌اند.

 

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'