سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
33 هزار کودک بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در استان سیستان وبلوچستان

33 هزار کودک بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در استان سیستان وبلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ۳۳ هزار کودک بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی در این استان وجود دارند که برای جذب آنان باید نهایت تلاش خود را بکار برد.

imagesکیهان نوین: علی اوسط هاشمی روز دوشنبه در شورای آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برای جذب بازماندگان از تحصیل به سمت کلاس درس، باید نقاط حاشیه‌نشین شهرستان‌های زاهدان، چابهار و کنارک به سبب قرار داشتن اکثر جمعیت حاشیه نشین در این مناطق، در اولویت باشند.

وی افزود: باید با کمک افراد تحصیل کرده دست در دست هم داده و در نقاط حاشیه شهرها، افراد بی سواد و بازمانده از تحصیل را شناسائی کنیم و در راه اجرای این طرح نگران بودجه مالی نباشید.

هاشمی بیان کرد: در سيستان و بلوچستان با دو چالش اصلی فضاهای آموزشی و پرورشی و کمبود نيروی انسانی در حوزه آموزش و پرورش روبه رو هستيم، در مورد فضای آموزشی مصوبه اخیر شورای آموزش و پرورش استان اين بود كه به هر ميزانی اعتبار استانی، معادل آن رقم وزارت آموزش و پرورش از بودجه ملي تخصيص خواهد داد که برای تحقق این امر باید نقش آفرینی ویژه ای داشت.

بومی گزینی راهکاری برای کاهش فشار به آموزش و پرورش است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: ما اعتقاد داريم كه اگر جذب و تربيت نيرو از افراد بومی باشد، می توان فشار نقل و انتقال در آينده را كاهش و ماندگاری نيروی انسانی در مناطق كم توسعه يافته را افزايش بدهيم.

هاشمی گفت: اکنون بر اساس اعلام اداره کل آموزش و پرورش، شش هزار و ۶۰۰ نفر از فرهنگیان در سیستان و بلوچستان متقاضی انتقال هستند که ۸۰ درصد آنان از مناطقی درخواست داده‌اند که به شدت در آنجا مشکل نیرو داریم.

وی با اشاره به بی میلی دانش آموزان به موضوع تحصیل افزود: باید تمام امکانات و توان به کار گرفته شود تا ادامه تحصیل و رفتن به مدرسه در استان سیستان و بلوچستان جدی تر شده، زیرا بازماندن از تحصیل خسارت های مادی و معنوی به همراه دارد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'