سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
گسترش ایدز در مناطق اشغال شده حکومت اسلامی داعش

گسترش ایدز در مناطق اشغال شده حکومت اسلامی داعش

روزنامه کریستین ساینس مانیتور نوشت: به دنبال کشف موارد فراوان مشکوک به ابتلا به ایدز در مناطق تحت اشغال داعش، سایه بیماری ایدز بر عناصر این گروهک سنگینی می کند. از سوی دیگر، تزریق خون به زخمی ها بدون نظارت انجام می گیرد و این امر زمینه ساز گسترش ایدز شده است.

imagesکیهان نوین: عناصر داعش، ساده ترین اصول بهداشتی و ایمنی را نیز رعایت نمی کنند و این امر باعث افزایش شمار افراد مشکوک به ایدز، به ویژه در منطقه الرقه به عنوان یکی از مهم ترین مناطق تحت اشغال داعش شده و این امر به پیچیده شدن اوضاع بهداشتی در این مناطق انجامیده است. به ویژه اینکه بیشتر پزشکان مناطق تحت اشغال، مرد هستند و داعش به آنها اجازه معاینه زنان را نمی دهد.

منبع مذکور به نقل از یک پزشک در شهر الرقه نوشت: به علت فقدان امکانات تشخیص ایدز، این بیماری به عاملی برای نگرانی داعش تبدیل شده است و شرایط زندگی عناصر این گروه، امکان ابتلای آنها به این بیماری را آسان نموده است.

این پزشک سوری، تصریح کرده است که دو مورد ابتلای قطعی به بیماری ایدز در میان بیعت کنندگان با داعش را کشف کرده است که یکی از آنها متعلق به زن فرانسوی مغربی الاصل و دیگری مربوط به یک زن تونسی بوده است که مدتی قبل وضع حمل کرده است. این امر، باعث می شود بیماری ایدز نه تنها در میان عناصر این گروهک، بلکه در میان شهروندان عادی ساکن در مناطق تحت اشغال نیز انتشار یابد.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'