سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
هشدار فیروزآبادی به مجلس در مورد توافق هسته ای

هشدار فیروزآبادی به مجلس در مورد توافق هسته ای

حسن فیروز آبادی  با اشاره به این که در این توافق «هر اقدام از سوی طرفین منوط به اجرای تعهد داوطلبانه طرف دیگر است»، تاکید کرده است:«اصل تناظر تعهدات داوطلبانه در تمام برجام رعایت شده است، در واقع هر اقدام از سوی طرفین منوط به اجرای تعهد داوطلبانه طرف دیگر است. در نتیجه، تعهدات به صورت گام به گام اجرا و پایش می‌شوند که در صورت نقض هر یک از طرفین، به مرحله نخست بازگشت کنند. داوطلبانه بودند تعهدات برجام نیز نکته مثبتی است که قابل توجه است.

139207011607437881222063کیهان نوین: وی اضافه کرده است:«در واقع، در صورت نقض تعهدات برجام، سازوکاری برای بازخواست یا مطالبه خسارت و غرامت احتمالی وجود نخواهد داشت، بلکه صرفا شورای امنیت تحریم های سابق خود را دوباره اعمال می‌نماید. به همین دلیل است که مجلس شورای اسلامی نباید دست به تصویب برجام بزند تا تبدیل به تعهدی حقوقی برای ایران شود.»
پیش از این برخی از مقام های دولتی و شماری از نمایندگان مجلس تاکید کرده بودند که توافق هسته ای ایران و شش قدرت جهانی نباید در مجلس تصویب شود. این در حالی است که برخی از نمایندگان مجلس و شماری از اصولگرایان خواهان تصویب این توافق توسط مجلس هستند.
بر اساس قانونی با عنوان «الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای» که در مجلس ایران تصویب شد و روز سوم تیر نیز به تصویب شورای نگهبان رسید، «نتیجه مذاکرات» درباره برنامه اتمی ایران «باید جهت تطبیق با قانون اساسی و مصوبات قانونی به مجلس ارائه شود»
ایران و شش قدرت جهانی در ۲۳ تیرماه سال جاری در وین به توافقی جامع بر سر برنامه هسته ای جمهوی اسلامی دست یافتند و شورای امنیت در قطعنامه ۲۲۳۱ این توافق را تأیید کرد.
«پایان بدون جنگ یا سرنگونی تحریم ها»
رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران در ادامه با اشاره به این که توافق هسته ای برای پایان تحریم ها یک «بازه‌های زمانی معینی را تعیین کرده است که این موضوع در تاریخ ۵۰ ساله تحریم شورای امنیت کم‌نظیر است»، نوشته :«روزی اجرای تحریم‌های مختلف اعمال شده بر ایران پایان خواهند پذیرفت. در حالیکه پایان یافتن رژیم‌های تحریمی وضع شده توسط شورای امنیت عمدتا به وسیله جنگ یا سرنگونی و یا تسلیم رژیم سیاسی یا کشور مورد تحریم بود.»
حسن فیروز آبادی همچنین تصریح کرده است که برمبنای توافق وین، برنامه هسته ای ایران «نه تنها برچیده نخواهد شد، بلکه به مسیر خود ادامه خواهد داد.
کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'