سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
مرگ ملاعمر بهترین فرصت برای نفوذ داعش!

مرگ ملاعمر بهترین فرصت برای نفوذ داعش!

با اعلام رسمی خبر درگذشت ملا عمر سرکرده سابق طالبان، ملا اختر منصور به عنوان جایگزین وی ابراز وجود کرد، اما برخی فرماندهان در ولایت‌های مختلف افغانستان حاضر به حرف شنوی از وی نشدند تا این بار بروز اختلاف و شکاف میان فرماندهان طالبان فرصت خوبی به دست داعش بدهد تا تروریست های داعشی میان اعضای طالبان نفوذ بیشتری پیدا کنند.
hämta (1)کیهان نوین: از طرف دیگر برخی اعضای طالبان در ولایت‌های مختلف با داعش بیعت کرده‌ و تصاویر از خود درحالی که پرچم داعش را در دست دارند منتشر کرده‌اند تا نشان دهند که هنوز برای به چنگ آوردن حکومت تشنه کام هستند اما این بار با بهره برداری از قدرت و ثروتی که گروه تروریستی داعش در اختیارشان قرار می دهد.

بدون شک تشکیل ” امارت اسلامی” از سوی طالبان و ایجاد ” دولت اسلامی” از سوی داعش پروژه هایی است که در پشت سر آن اهداف کلان ژئوپلیتیکی قرار گرفته که اهداف اصلی آن مخدوش کردن چهره اسلام و تخریب وحدت امت اسلامی در راستای اهداف کشورهای غربی به ویژه آمریکا است.

متاسفانه در سایه غفلت مسوولان دولتی و سکوت معنادار علمای دینی، هر روز این گروه های افراطی گسترش بیشتری می یابند و جوانانی که به هزار و یک دلیل جذب گروه های دینی کشورهای خود نشده اند، جذب این تکفیری ها می شوند. مشکل اصلی هم اینجا است که دولت‌های منطقه همکاری لازم با جوامع اسلامی را ندارند تا با کمک گرفتن از مردم بتوان مانع فعالیت و افزایش نفوذ سازمان‌های تندرو مذهبی شد.

بیش از یک سال است که فعالیت چنین گروه‌هایی در آسیای مرکزی و همچنین در چند نقطه از شمال و غرب و جنوب افغانستان در حال تشدید شدن می‌باشد که احتمالا با حمایت کلانی که از سوی اعراب حاشیه خلیج فارس از این گروه ها صورت می گیرد، به زودی شاهد افزایش تحرکات بیشتر آنها هم در داخل کشور و هم پیرامون آسیای مرکزی خواهیم بود.

اما در قبال این اقدامات گروه های تروریستی که زیر نظر آمریکا و متحدانش روز به روز افزایش می یابد باید چه کرد؟

به طور یقین باید در اولین اقدام جلوی افراطی‌گری را در تمام مذاهب اسلامی گرفت چرا که این مساله به اختلافات و جنگ‌های داخلی در جهان اسلام دامن می‌زند. وجوه اشتراک بین مسلمانان بسیار زیاد و وجوه اختلافی اندک است و باید با ایستادگی و پافشاری بر مشترکات به دنبال پیشرفت و گسترش دین اسلام بود.

اسلام دین رحمت، مودت و محبت است و خشونت و تندروی هیچ جایگاهی در اسلام ندارد. لذا بر همه علمای اسلام لازم است تا جلوی افراطی‌گری را بگیرند. باید افراد نادان را توجیه کرد تا رشته اتحاد امت اسلام مستحکم شود.

امروز دشمنان اسلام به دنبال القای این نکته هستند که تکفیری‌ها دولت اسلامی هستند تا از این طریق به اسلام هراسی دامن بزنند؛ در حالی که آن‌ها نه دولت هستند و نه اسلامی هستند.

ملا امامان مساجد و علمای دینی و همه مسوولین ذی ربط باید این مساله را به همگان بفهمانند که این گروه های تروریستی مزدوران آمریکا برای بدنام سازی اسلام و گسترش اسلام هراسی می باشند و اگر ما مسلمانان از هم دور باشیم، دشمنان به سمپاشی و القائات خودشان می‌پردازند، اما اگر با هم باشیم تمام مشکلات حل می شود.

که امیدواریم قبل از شیوع دوباره افراط گری در افغانستان و جذب جوانان به این گروه ها، علمای دینی و ملاامامان مساجد به این امر مهم اهتمام بیشتری داشته باشند. هرچند اعلام مرگ ناگهانی ملاعمر، الظواهری و سپس حقانی از سوی رسانه های پاکستانی یک توطئه ی صددرصد آمریکایی برای نفوذ بیشتر داعش در افغانستان می باشد که متاسفانه از سوی متنفذین سیاسی مطرح نمی شود تا یکبار دیگر به قهقرای جاهلیت بازگردد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'