سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
کشته شدن دو دختر جوان  در فاریاب افغانستان

کشته شدن دو دختر جوان در فاریاب افغانستان

دودختر جوان ۱۷ ساله و۱۸ ساله در ولسوالی قیصار فاریاب  بعد ازناپدید شدن یک روز اجساد شان از محل دعا خوانی این ولسوالی پیدا شد.

Untitled-1کیهان نوین: دو دختر جوان در ولايت فارياب درحالى کشته شدند که علت آن موجوديت مراکز دعاخوانى بوده و مردم از دولت ميخواهند که بايد اينگونه مراکز را ببندد.

اين دو دختر ١٧ و١٨ ساله، اقارب همديگر بوده و ديروز در ولسوالى قيصار ناپديد شده و جسد شان امروز به دست آمد.

براساس معلومات عبدالجميل صديقى ولسوال قيصار، اين دو دختر ديروزحين آمدن به بازار در راه لادرک گرديدند؛ زمانى که اقوام شان ديدند که با دو پسر جوان در ريکشا درحرکت اند، خواستند که آنها را از موتر پايين کنند؛ اما دختران گفتند که آنها با اقارب شان هستند و از موتر پايين نشدند.

 که اين دو پسر، دو دختر را به بهانۀ مراجعه به مرکز دعاخوانى گمراه کرده بودند که  جسد هردو دختر که خفه شده بودند، صبح امروز درنزديک مرکز دعاخوانى پيدا شده است.

که اين دو پسر، درخانۀ خود مرکز دعاخوانى دارند و روزانه ده ها زن و مرد به آنجا مراجعه ميکنند و اين مرکز مربوط آغا شراب، آغا سعيد و آغا بصير است.

به گفتۀ منبع، آغابصيردرميمنه مرکزفارياب تحت نظارت پوليس قراردارد وآغاشراب وآغا سعيد درصورتى که در قضيه دخيل باشند، مورد پيگرد قانونى قرار ميگيرند.

اما آغا شراب ميگويد که اين يک دسيسه بخاطر بدنامى آنها است.

وى گفت: “ما در خانه دعاخوانى داريم، پدر ما آغا غياث الدين دعا خوان است و مردم براى دعا مى آيند و ما اخلاص داريم و به مردم دعا ميدهيم.”

آغا شراب ادعا کرد که آغا سعيد وآغا بصير دوبرادر وى، در موتر ازبازار به خانه به قريۀ بورغن قيصار ميرفتند که در راه، اين دودختر موتر را توقف دادند که آنها را نيز ببرند، چند قدم که حرکت کردند چند موترسايکل سوار که چوب داشتند، ميخواستند دختران را ازموترپايين کنند؛ اما دختران گفتند که با آنها نمى روند که کشته ميشوند و آنها دختران را به خانۀ خود بردند.

به گفتۀ منبع، بعدازآنکه وضعيت آرام شد، دختران با يک زن در موتر ديگر به مرکز قيصار و بعداً به خانۀ خود رفتند.

اما يک متنفذ محلى که نخواست اسمش ذکر شود، گفت که محل دعاخوانى، جامعه زنان رابه فساد آلوده ساخته وزنان کم سواد که بيشتربه خرافات عقيده دارند، فريب ميخورند؛ اين مراکز هم پول مردم را ميگيرند  وهم زمينۀ تجاوز را مساعد ميکنند.

وى افزود که دولت بعد از قتل فرخنده، همانگونه که مراکز تعويض نويسى و دعاخوانى در کابل را بسته کرد، بايد همچو مراکز در فارياب را نيز ببندد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'