سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
پیوستن فرمانده پلیس محلی با ۱۳ همکارش به طالبان

پیوستن فرمانده پلیس محلی با ۱۳ همکارش به طالبان

مقام های محلی می گویند که یک فرماندهی محلی با سیزده تن ازهمکارانش در ولسوالی پشتون کوت ولایت فاریاب به طالبان پیوست.

imagesکیهان نوین: عبدالقدیر قادری، ولسوال پشتونکوت می گوید که این افراد روز سه شنبه در منطقه خواجه زیارتگاه این ولسوالی به طالبان پیوسته اند.

وی می افزاید که محمد رسول یکی از فرماندهان خیزش های مردمی درولایت فاریاب بود که دو روز پیش در پی حمله طالبان از منطقه خواجه زیارتگاه ولسوالی پشتون کوت این ولایت متواری و به منطقه قرایی پناه برده بود.

آقای قادری می گوید که پاسگاه های این فرمانده به تصرف طالبان قرار گرفت و او به منطقه قرایی که تحت کنترول نیروهای پولیس محلی است، آمده بود و پس از آن به بهانه حمله بر طالبان از این منطقه بیرون شد و با طالبان یک جا شد.

این در حالی ست که مقام های محلی این ولایت در همین روز گفته اند که نزدیک به ۶۰ روستا در دو روز اخیر در سه ولسوالی های این ولایت به دست طالبان سقوط کرده اند.

سید عبدالباقی هاشمی، رئیس شورای ولایتی فاریاب می گوید که با سقوط این روستا ها نزدیک به سه هزار خانواده مربوط به خیزش کننده گان در محاصرۀ طالبان قرارگرفته اند.

وی هشدارمی دهد که اگراقدام بی درنگ برای کمک به این خیزش کننده گان نشود، زنده گی آنان با خطر جدی روبه روخواهد شد.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'