سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
وجود ۸۱۰۰ تن با جرایم غیرعمدی در زندان های جمهوری اسلامی

وجود ۸۱۰۰ تن با جرایم غیرعمدی در زندان های جمهوری اسلامی

اسدالله جولایی، مدیرعامل ستاد دیه ایران اعلام کرد که در حال حاضر «هشت هزار و ۱۰۰ زندانی جرایم غیرعمد با ۶۵۰ میلیارد تومان بدهی» در زندان‌های کشور به‌سر می‌برند.

a2cfaf532469462a7654112fbd5e0565_XLکیهان نوین:  اسدالله جولایی ضمن اعلام این خبر گفت بیشترین شمار زندانیان جرایم غیرعمد ایران به استان‌های تهران، خراسان رضوی و خوزستان تعلق دارد.

مدیرعامل ستاد دیه ایران محکومان مالی و مهریه را در صدر فهرست زندانیان جرایم غیرعمد عنوان کرد.

به‌گفته او محکومان مالی که به واسطه اجرا نشدن تعهدات مالی مانند چک و یا بر اثر چالش‌های اقتصادی با مشکل مواجه و روانه زندان شده‌اند، بیشترین شمار زندانیان جرایم غیرعمد را تشکیل می‌دهند.

دولت ایران برای آزادی زندانیان با جرایم مالی مردم را تشویق می‌کند تا با کمک‌های مالی خود موجب آزادی آن‌ها شوند.

روز چهارشنبه احمد سیاوش‌پور، رئیس شورای قضایی استان گیلان نیز اعلام کرد که بیش از ۵۰ درصد زندانیان ایران جرایم مواد مخدر دارند.

ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین تعداد زندانی را دارد. تاکنون آمار دقیقی از تعداد زندانیان ایران ارائه نشده است اما گفته می‌شود از نظر نسبت زندانی به جمعیت، ایران در میان کشورهای جهان در رده چهارم تا هشتم قرار دارد.

افزایش سریع تعداد زندانیان در ایران، این کشور را با کمبود بازداشتگاه برای نگهداری زندانیان مواجه کرده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'