سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
واگذاری چهار میلیون هکتار از جنگل‌های شمال ایران به بخش خصوصی

واگذاری چهار میلیون هکتار از جنگل‌های شمال ایران به بخش خصوصی

به گفته محمد درویش، عضو هیأت علمی بخش بیابان مؤسسه تحقیقات سازمان جنگل‌ها، در ۲۵ سال گذشته چهار میلیون هکتار از جنگل‌های شمال ایران در جهت ساخت‌وساز به بخش خصوصی واگذار شده است.

11781808_10153503934992500_4313964103234135539_nکیهان نوین: بر اساس آمارها از ۶.۵ میلیون هکتار جنگل‌های هیرکانی شمال ایران در نیم قرن گذشته اکنون ۱.۹ دهم میلیون هکتار باقی مانده که از این میزان ۸۰۰ هزار هکتار آن مخروبه شده و در۲۵ سال گذشته چهار میلیون هکتار نیز برای ساخت‌و‌ساز به بخش خصوصی واگذار شده است.

«سهم سرانه هر ایرانی از جنگل ۱۸ صدم هکتار است در حالی که در دنیا این سهم هشت دهم هکتار است با این حساب میزان حساسیت ما نسبت به حفاظت از جنگل‌ها باید چهار برابر متوسط جهانی باشد.»

«واگذاری چهار میلیون هکتار از اراضی طبیعی برای ساخت‌و‌ساز به بخش خصوصی نشان می‌دهد دستگاه‌های متولی در این زمینه درست عمل نکردند، بنابراین از مردم عادی چه انتظاری می توان داشت.»

آمارها نشان می‌دهد که نرخ بیابان‌زایی در کشور یک درصد است و سالانه ۵۰ هزار هکتار از رویشگاه‌های جنگلی کشور در حال نابودی است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'