سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
مشکلات کارگران و تولیدکنندگان در ایران

مشکلات کارگران و تولیدکنندگان در ایران

روند تعطیلی کارخانه‌ها و کارگاه‌های تولیدی، کاهش تولید، عقب افتادن پرداخت دستمزد کارگران و اخراج آنها در ماه‌های اخیر تشدید شده است.

1601162کیهان نوین: یکی از کارخانه های سیمان ۷۰ کارگر، یک کارخانه لوازم خانگی ۸۰ کارگر و یک شرکت تولید قطعات خودرو، “به دلیل عدم وصول مطالبات خود از یکی از شرکت های بزرگ خودروسازی”، به تازگی ۱۰۰ کارگر خود را اخراج کرده اند.

بنا بر این گزارش، بسیاری از کارخانه ها و شرکت ها از جمله “یکی از شرکت های مطرح خودروسازی”، “یکی از شرکت های فولاد که خط تولید آبکاری آن از ابتدای سال جاری تعطیل شده”، یک شرکت کوچک خودروسازی، یک شرکت چینی سازی و دو شرکت فعال در حوزه تولید قند و شکر در ماه های اخیر با مشکل پرداخت دستمزد مواجه بوده اند.

اعتراض به تأخیر در پرداخت دستمزد توسط کارگران سد سرداب اصفهان، کارگران فضای سبز شهرداری اهواز، کارگران پروژه سد تنگ سرخ شیراز و کارگران صنایع آذرآب اراک خبر داده است.

مشکلات مذکور را نتیجه “بی توجهی دولت به تولید ملی” و تمرکز بر دیپلماسی خارجی دانسته است.

این خبرگزاری نوشته: ” اکثر منتقدین معتقد هستند که دولت در این مدت بدون توجه به اقتصاد مقاومتی، حل مشکلات اقتصادی را تنها به حل پرونده هسته ای منوط کرده و در این بین تولید ملی بیشترین ضربه را خورده است”.

مقامات دولتی بخش عمده ای از مشکلات اقتصادی را ناشی از تأثیر تحریم های بین المللی علیه این کشور می دانند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'