سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
رئیس جمهور غنی عازم روسیه شد

رئیس جمهور غنی عازم روسیه شد

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان برای شرکت در اجلاس سران همکاری‌های شانگهای و اجلاس سران پنج کشور موسوم به ‘بریکس’ به روسیه سفر کرده است.

150102045624_ashraf_ghani_640x360_apکیهان نوین: دفتر ریاست جمهوری افغانستان گفته که در این سفر دو روزه هیاتی بلند رتبه دولتی آقای غنی را همراهی می‌کند.

هدف از این سفر شرکت در پانزدهمین اجلاس سالانه سران کشورهای عضو سازمان همکاری های شانگهای و شرکت در اجلاس سران پنج کشور موسوم به ‘بریکس’، یعنی برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی است.

دفتر رئیس جمهوری افغانستان گفته که آقای غنی قرار است در مورد توسعه همکاری‌های منطقه‌ای برای برقراری صلح و امنیت در منطقه، چگونگی مهار تهدیدهای جدید منطقه‌ای و چالش های اقتصادی، با سران برخی از کشورهای عضو این سازمان‌ها صحبت کند.

حکمت خلیل کرزی معاون سیاسی وزارت امور خارجه افغانستان در نشست خبری در کابل گفت که آقای غنی در این سفر تصمیم دارد در ملاقات با رهبران کشورهای منطقه در مورد جزئیات روند صلح صحبت کند و از آنان در این مورد مشورت بگیرد.

این نخستین سفر آقای غنی به عنوان رئیس جمهوری افغانستان به روسیه است.

انتظار می‌رود که بخشی از ملاقات های آقای غنی با رهبران کشورهای منطقه، بر سر گسترش نفوذ گروه دولت اسلامی باشد.

اخیرا ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در دیدار با حامد کرزی رئیس جمهوری سابق افغانستان در روسیه،فعالیت گروه دولت اسلامی در افغانستان را روز افزون و باعث نگرانی عنوان کرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'