سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
دیدار تعدادی از زندانیان سابق و فعالان مدنی با مهدی خدایی

دیدار تعدادی از زندانیان سابق و فعالان مدنی با مهدی خدایی

جمعی از فعالان مدنی و زندانیان سیاسی سابق از احزاب و گروههای مختلف با مهدی خدایی، فعال حقوق بشر که اخیرا پس از تحمل ۵ سال و نیم حبس آزاد شده دیدار کردند.

photo_2015-07-13_18-03-38-300x300کیهان نوین: فعالان مدنی و زندانیان سیاسی سابق از جمله عمادر بهاور، محسن میردامادی، زهرا مجردی، عبداله مومنی، احمد رضا یوسفی، ابوالفضل قدیانی، مجید دری، فریبرز رئیس دانا، بهمن احمدی امویی، ژیلا بنی یعقوب، مسعود پدرام، محمد داوری، آرتین غضنفری، میلاد فدایی، جمعی از فعالان سابق دانشجویی دانشگاه آزاد و تعداد پرشمار دیگری از فعالان مدنی طی ملاقات با آقای خدائی آزادی او را تبریک گفتند و مقاومت او در طی پنج سال و نیم حبس را ستودند.

لازم به یادآوری است سید مهدی خدایی فعال سابق دانشجویی و دبیر انجمن اسلامی دانشگاه شهر ری و از اعضای مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران است که در سالهای ۸۷ و ۸۸ از سوی وزارت اطلاعات و اطلاعات سپاه بازداشت و متعاقب آن طی دو پرونده جداگانه به اتهامات اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و فعالیتهای حقوق بشری در مجموع به ۷ سال حبس تعزیری محکوم شد.

وی از ۱۱ اسفند ۱۳۸۸ تا ۱۴ تیرماه به مدت پنج سال و نیم تحمل حبس کرد و سرانجام با اعمال ماده ۱۳۴ قانون آئین دادرسی جدید آزاد شد. آقای خدائی در ایام زندان به تالیف کتب آموزشی از جمله “اطلس حقوق بشر” پرداخت.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'