سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تعیین پاداش ۸۲/ ۳ میلیون دلاری از سوی دادستان مکزیک برای دستگیری یک تبهکار

تعیین پاداش ۸۲/ ۳ میلیون دلاری از سوی دادستان مکزیک برای دستگیری یک تبهکار

پس از فرار یکی از خطرناک‌ترین تبهکاران مکزیک، موسوم به “ال چاپو”، دادستانی کل این کشور پاداشی هنگفت برای دستگیری وی تعیین کرده است. به گفته مقامات مکزیک در فرار این تبهکار ماموران زندان نقش داشته‌اند.

421697_380کیهان نوین: “ال چاپو” در هفته گذشته موفق شد از زندانی در مکزیک بگریزد. پیش‌تر گمانه‌زنی‌های متفاوتی درباره چگونگی فرار “ال چاپو” در رسانه‌های مکزیک مطرح شده بود، اما اظهارات وزیر کشور مکزیک در روز دوشنبه (۱۳ ژوئیه/ ۲۲ تیر) مشخص کرد که او به کمک نگهبانان زندان موفق به فرار شده است.

به گفته وزیر کشور مکزیک، رئیس زندان “ال آلتیپلانو”، یکی از بازداشتگاه‌های فوق امنیتی برای تبهکاران خطرناک در مکزیک، از کار برکنار شده است.

نیروهای پلیس و ارتش مکزیک جستجو برای یافتن “ال چاپو” را در سراسر کشور گسترش داده و با درخواست کمک از اینترپل (پلیس بین‌الملل) اقدامات خود را محدود به مکزیک نکرده‌اند.

دادستانی کل مکزیک اعلام کرده است، برای هر گونه اطلاعاتی که منجر به دستگیری “ال چاپو” شود، پاداشی به میزان ۶۰ میلیون پزو (معادل ۸۲/ ۳ میلیون دلار) در نظر گرفته شده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'