سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازداشت دو تن از فعالان ملی و مذهبی توسط جمهوری اسلامی در تبریز

بازداشت دو تن از فعالان ملی و مذهبی توسط جمهوری اسلامی در تبریز

عباس پوراظهری و محمد دادیزاده، دو تن از فعالان ملی – ‌مذهبی در تبریز در هنگام برگزاری مراسم «شب قدر» بازداشت شدند. این دو فعال ملی‌ – مذهبی پس از ۲۴ ساعت آزاد شده‌اند.

bazdashtکیهان نوین: سایت ملی‌ – مذهبی، امروز پنج‌شنبه ۱۸ تیر گزارش داده که نیروهای امنیتی افزون بر بازداشت این دو فعال ملی – ‌مذهبی از ادامه مراسم «شب قدر» نیز جلوگیری کرده‌اند.

این در حالی است که مقامات استانداری آذربایجان شرقی با برگزاری این مراسم مذهبی موافقت کرده بودند.

در این مراسم، جلسه‌ای با عنوان «خداپرستان سوسیالیست، دستاوردهای گذشته و رویکردهای آینده» در منزل عباس پوراظهری، از چهره‌های «جنبش مسلمانان مبارز» در تبریز و با حضور صدها تن از شهروندان این شهر برگزار شد. سخنران این مراسم احسان شریعتی بوده است.

همچنین قرار بوده پنج‌شنبه نیز حبیب‌الله پیمان، عضو شورای فعالان ملی – مذهبی، سخنران مراسم شب قدر باشد که هنوز امکان برگزاری این مراسم مشخص نیست.

فشار بر نیروهای ملی – مذهبی مانند گذشته ادامه دارد و در هفته‌های اخیر شدت یافته است.

بازداشت حسین رفیعی برای گذراندن شش سال حبس و محکومیت مرتاضی لنگرودی به شش سال حبس از جمله تازه‌ترین فشارهای قضایی علیه فعالان ملی – مذهبی است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'