سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
افزایش  ۲۴ درصدی استفاده از موادمخدر صنعتی در ایران

افزایش ۲۴ درصدی استفاده از موادمخدر صنعتی در ایران

انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی از افزایش شش برابری مصرف مخدرهای صنعتی طی سال‌های گذشته در ایران خبر داده است. 

meth-620x330کیهان نوین: میزان استفاده از مخدرهای صنعتی در ایران از چهار درصد در سال ۱۳۸۵ به ۲۴ درصد در حال حاضر رسیده است.

این مقام ارشد سازمان بهزیستی، آمار رسمی معتادان در ایران را یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرده است.

او افزوده که بر پایه آمارهای غیررسمی، دو میلیون و ۴۰۰ هزار معتاد در ایران هستند که شمار آن‌ها در سال‌های گذشته افزایش داشته است.

مقامات ایران تغییر مصرف مواد مخدر از سنتی به صنعتی را «بسیار نگران‌کننده و فاجعه‌آمیز» می‌دانند.

به گفته بابک دین‌پرست معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر، ۳۴۵ هزار نفر در سطح کشور، ماده مخدر شیشه مصرف می‌کنند.

در همین حال سن مصرف مواد مخدر در ایران نیز به ۱۵ سال کاهش پیدا کرده و نزدیک به یک درصد از دانش‌آموزان نیز از مخدرهای صنعتی استفاده می‌کنند.

بر اساس نتایج یک نظرسنجی مردمی در ستاد مبارزه با مواد مخدر، در سال ۱۳۹۲، اولین محور نگرانی مردم حوزه مواد مخدر و اعتیاد بوده است.

این مرکز، «کراک»، «شیشه»، «هروئین» و «تریاک» را از مهم‌ترین مواد اعتیادآور در ایران اعلام کرده و افزوده الگوی مصرف‌کنندگان هر روز در حال تغییر است و علاقه به مصرف مواد روان‌گردان و صنعتی روزبه‌روز بیشتر می‌شود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'