سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
احضار محمد ابراهیمی به دلیل افشای وضعیت بیماران زندانی به دادگاه

احضار محمد ابراهیمی به دلیل افشای وضعیت بیماران زندانی به دادگاه

با وجود استقبال فعالان حقوق بشر از آزادی یا تخفیف مجازات برخی از زندانیان سیاسی وعقیدتی در ایران طی روزهای گذشته، گروهی دیگر از فعالان مدنی در ایران با پرونده سازی مواجه هستند.

bbکیهان نوین: محمد ابراهیمی، فعال مدنی و از زندانیان حوادث پس از انتخابات سال ۱۳۸۸، گفت دادگاه انقلاب تهران پس از تحمل ۴ سال زندان، قرار است او را مجددا به اتهام اطلاع رسانی در مورد زندانیان سیاسی بیمار  محاکمه کند.

ابراهیمی درجریان حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ۸۸ بازداشت و به اتهام توهین به علی خامنه ای و شرکت در تجمعات اعتراضی، به زندان محکوم شد.

این فعال مدنی پس از مرخصی از زندان به فعالیت های مدنی و دفاع از حقوق اقلیت های مذهبی همچون شهروندان بهایی پرداخته است و گفته می شود دلیل احضار مجدد ایشان فعالیت های مدنی وی عنوان شده است.
سید محمد ابراهیمی پس از زندانی شدن تحت شکنجه قرار گرفت و به دلیل اعتصاب غذای ایشان و خواستار رسیده به درمان خود از ناحیه ریه و کلیه دچار مشکلات فراوانی شد.

به گفته نزدیکان وی در زمان اعتصاب غذا “آقای ابراهیمی تحت فشارهای بسیاری از سوی حکومت بود .”

ایشان در ۱۵ شهریورماه ۱۳۹۳ پس از تحمل چهار سال زندان برای اولین بار به مرخصی اعزام شد.

وي یکی از مصادیق شکنجه‌های سخت در زندان محسوب می‌شود که در گزارش احمد شهید نیز به آن اشاره شده است.

در گفتگویی که خبرنگار بهایی نیوز با ایشان داشت وی اعلام کرد دید احضار مجدد ایشان نیز ارتباط داشتن با آقای احمد شهید گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل و دادن اسامی زندانیان سیاسی بیمار در بند 350 زندان اوین برای آگاهی نهادهای حقوق بشری به آنچه که در زندان های ایران می گذرد.

قاضی محمد مقیسه از جمله قضات امنیتی قوه قضائیه است که بر پرونده متهمان انتخابات 88 و شهروندان بهایی و همچنین دیگر متهمان امنیتی و سیاسی رسیدگی می نماید.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'