سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
پاتک نیروی انتظامی به ۶۰۰ معتاد در تهران

پاتک نیروی انتظامی به ۶۰۰ معتاد در تهران

رییس پلیس تهران، گفته است که نیروی انتظامی در بیست و چهار ساعت گذشته به ۶۰۰ معتاد پایتخت پاتک زده است.

IMG18024573کیهان نوین: در این عملیات که به گفته سردار ساجدی نیا در منطقۀ دوازده تهران، در محدوده بازار و خیابان خیام و ۱۵ خرداد تا میدان شوش صورت گرفت، ۶۰۰ معتاد خیابانی دستگیر و نیم تن انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف و ضبط شد.

سردار ساجدی نیا همچنین گفته است که در این عملیات شماری از خرده فروشان مواد مخدر نیز دستگیر شدند. رییس پلیس پایتخت در ادامه گفته است که هم اکنون مرکزی با ظرفیت ۱۶۰۰ نفر برای نگهداری معتادان خیابانی در تهران دایر شده است، هر چند او ابراز امیدواری کرده است که ظرفیت این مرکز به زودی به ۵۰۰۰ هزار نفر افزایش یابد. با این حال، سردار ساجدی نیا تصریح کرده است که تهران نیازمند مرکزی با ظرفیت ۱۲۰۰۰ هزار نفر برای نگهداری معتادان خیابانی است و در صورت تأسیس چنین مرکزی پلیس می تواند ظرف بیست و چهار ساعت کلیه معتادان خیابانی پایتخت را جمع آوری کند.

رییس پلیس پایتخت در ادامه افزوده است که “پاتک به معتادان خیابانی” پایتخت در چارچوب اجرای طرح امنیت و انضباط اجتماعی در منطقۀ ۱۲شهرداری تهران صورت گرفته است.

به گفتۀ منابع رسمی بافت های فرسودۀ و قدیمی تهران محل اسکان و اختفای مجرمان و کانون اصلی ۶۵ درصد اقدام های جنایتکارانه و بزهکارانه است. این بافت ها همچنین بعضا محل اسکان حاشیه نشینان به شمار می روند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'