سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
هشدار نماینده علی خامنه‌ای درباره تغییر ترکیب مجلس شورای اسلامی

هشدار نماینده علی خامنه‌ای درباره تغییر ترکیب مجلس شورای اسلامی

نماینده علی خامنه ای  در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، درباره تغییر ترکیب مجلس شورای اسلامی، بطوری که تهدیدی برای مصالح نظام باشد، هشدار داد.

images (3)کیهان نوین: علی سعیدی روز سه‌شنبه گفت «تلاش‌های زیادی می‌شود تا مجلس انقلابی تبدیل به مجلس دیگری شود، که این تهدیدی برای آرمان‌های امام و رهبری و مصالح نظام است.»

او با تاکید بر «وظیفه شورای نگهبان» در این خصوص، گفت «الان هم برداشت ما این است که مردم مصالح نظام را در رای دادن در نظر بگیرند.»

این اظهارات نماینده رهبر در سپاه، چند ماه پیش از برگزاری انتخابات مجلس، که در حال حاضر تقریبا در اختیار کامل اصولگرایان و طرفداران علی خامنه‌ای قرار دارد، مطرح می شود.

برخی از چهره‌های اصولگرا به تازگی نسبت به ورود اصلاح‌طلبان به مجلس و تغییر اکثریت به سود این گروه در جریان انتخاباتی که اسفند ماه امسال برگزار می‌شود، ابراز نگرانی کرده‌اند.

در سوی دیگر، اصلاح‌طلبان نیز نگران آن هستند که شورای نگهبان، نامزدهای انتخاباتی آنان را به طور گسترده رد صلاحیت کند.
نماینده علی خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران و ۵+۱ گفت که پذیرش اجرای پروتکل الحاقی توسط جمهوری اسلامی باید با قید و شرط صورت بگیرد.
علی سعیدی گفت «نکته اصلی که تیم مذاکره کننده باید متوجه شود، این است که مذاکرات فقط باید حول و حوش مسائل هسته‌ای باشد و به هیچ وجه آنها نباید به اسرار نظامی ما دست پیدا کنند.»

او اضافه کرد «پروتکل می‌گوید آنها در هر زمان و هر مکان که خواستند می‌توانند از مراکز ما بازدید کنند لذا برای پروتکل باید شرط و قید بیان شود و الا اگر مطلق پذیرفته شود خواسته آنها عملی خواهد شد.»

کشورهای غربی رسیدن به توافق نهایی با جمهوری اسلامی  را در گرو پذیرفتن دسترسی به تاسیسات غیرهسته‌ای، مانند مراکز نظامی، از سوی جمهوری اسلامی دانسته‌اند؛ امری که با پذیرش اجرای پروتکل الحاقی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توسط جمهوری اسلامی میسر می‌شود.

این در حالی است که محافظه‌کاران تندرو در جمهوری اسلامی با اجرای بدون قید و شرط پروتکل الحاقی از سوی دولت جمهوری اسلامی  مخالف هستند. علی خامنه ای  نیز  هشدار داده است که اجازه بازدید از مراکز نظامی و مصاحبه با دانشمندان ایرانی توسط بازرسان را نمی‌دهد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'