سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تقدیر از یک سرباز در افغانستان

تقدیر از یک سرباز در افغانستان

حکومت افغانستان از سربازی که روز گذشته شش مهاجم مسلح را کشت، تقدیر کرده است.

10338780_844678805586110_7112560517247033721_nکیهان نوین: این سرباز گفته که در حمله مهاجمان انتحاری به ساختمان پارلمان افغانستان، با مهاجمان درگیر شد و شش مهاجم را با اسلحه‌ای که با خود داشت، کشت.

در صفحه فیسبوک رسمی محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان آمده که رئیس جمهوری کلید یک خانه را به عنوان جایزه به عیسی خان اهدا کرد و قرار شد به زودی به او مدال و ارتقاء درجه نیز داده شود. آقای غنی این سرباز را “قهرمان” خطاب کرده است.

مجلس نمایندگان افغانستان که هدف حمله روز گذشته بود نیز از “شجاعت” این سرباز افغان قدردانی کرده است. در جلسه فوق العاده مجلس نمایندگان، رئیس مجلس و دیگر نمایندگان از عیسی خان به عنوان سربازی شجاع یاد کردند و خواستار کمک نقدی به او شدند.

در این حمله به اعضای مجلس نمایندگان آسیبی نرسید. برخی از نمایندگان گفته اند که حقوق یک ماهه خود را به عیسی خان و دیگر محافظان پارلمان در حمله روز گذشته، خواهند داد.

در حمله روز گذشته به ساختمان پارلمان افغانستان هشت مهاجم سهم داشتند که یکی آن در ابتدا موتر/خودروی مملو از مواد انفجاری خود را در کنار ساختمان مجلس منفجر کرد و سپس هفت مرد مسلح دیگر حدود سه ساعت با نیروهای افغان درگیر شدند.

، او در مصاحبه‌های خود می‌گوید که شش مهاجم را خودش کشته است. او گفته که یکی از مهاجمان هم توسط همکارانش کشته شده است.

عکس ها و ویدیوهای این سرباز به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی همرسانی شد و او ظرف چند ساعت به چهره مشهور میان کاربران افغان بدل شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'