سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
علی خامنه ای و نپذیرفتن محدودیت بلندمدت فعالیت گروه ۵+۱

علی خامنه ای و نپذیرفتن محدودیت بلندمدت فعالیت گروه ۵+۱

همزمان با دور جدید مذاکرات ایران و گروه ۵+۱ رهبر جمهوری اسلامی فهرست “خطوط قرمز نظام” را اعلام کرد. او از جمله تأکید کرد که ایران محدودیت بلندمدت فعالیت‌های هسته‌ای خود را نمی‌پذیرد.

imagesکیهان نوین:  علی خامنه‌ای سه‌شنبه (۲۳ ژوئن/ دوم تیرماه) در “دیدار رمضانی سران قوا و مسئولان و مدیران ارشد نظام” فهرستی از خطوط قرمز نظام را در مورد برنامه هسته‌ای جمهوری اعلام کرد.

متن سخنرانی رهبر ایران در وب‌سایت رسمی او با عنوان “ترسیم صریح خطوط قرمز هسته‌ای” منتشر شده است. این متن شامل هفت بند است که با عدم پذیرش محدودیت بلند مدت از سوی ایران آغاز می‌شود.

رهبر جمهوری اسلامی همزمان با دور جدید مذاکرات اتمی میان نمایندگان ایران و گروه ۵+۱ در وین، تأکید کرد که مخالف پذیرش محدودیت بلندمدت در فعالیت‌هسته‌ای ایران است. او در سخنرانی سه‌شنبه شب خود تأکید کرد که “برخلاف اصرار امریکایی‌ها محدودیت‌های بلند مدت ۱۰ تا ۱۲ ساله” را قبول ندارد و افزود: «مقدار سال‌های مورد قبول محدودیت را به آنها گفته‌ایم.»

خامنه‌ای در حضور روسای قوه قضاییه، مجلس و رئیس‌جمهور ایران بدون اشاره به زمان “مورد قبول جمهوری اسلامی” گفت: «آنها می گویند در مدت ۱۲ سال هیچ کاری نکنید اما این، یک حرف زور مضاعف و غلط مضاعف است.»

این مورد با عنوان “ادامه کار تحقیق و توسعه و ساخت و ساز در زمان محدودیت” به عنوان دومین بند از خطوط قرمز ایران معرفی شده است.

رهبر جمهوری اسلامی همچنین لغو فوری تحریم‌های ایران و عدم تأکید بر اجرای تعهدات ایران را دو مورد دیگر در خطوط قرمز نظام در مذاکرات دانست.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'