سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
سخنگوی دولت:  برخورد با راهپیمایی علیه حضور زنان در ورزشگاهها

سخنگوی دولت: برخورد با راهپیمایی علیه حضور زنان در ورزشگاهها

در پی تهدید انصار حزب الله مبنی بر برپایی راهپیمایی در اعتراض به تصمیم دولت برای حضور زنان در ورزشگاهها، سخنگوی دولت جمهوری اسلامی اعلام کرد که با هرگونه راهپیمایی در این ارتباط برخورد می‌شود.

images (1) کیهان نوین: حضور تعدادی از تماشاچیان زن در مسابقه فینال لیگ بسکتبال ایران و زمزمه حضور بانوان در مسابقه برگشت والیبال ایران و آمریکا در تهران، موجب شد تا انصار حزب الله از تصمیم خود مبنی بر اعتراض به حضور بانوان در ورزشگاهها خبر دهد؛ این در حالی است که حضور زنان در ورزشگاههای ایران همچنان با موانع قانونی روبرو است.

به نوشته روزنامه‌های داخلی ایران و شبکه‌های اجتماعی، گروه موسوم به انصار حزب الله با مخالفت با حضور زنان در ورزشگاهها از دولت ایران خواسته یا موضع خود را تغییر دهد یا شاهد تظاهرات در اعتراض به این تصمیم باشد.

در همین رابطه احمد سالک کاشانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ایران، در گفتگو با نشریه انصار حزب الله گفت «زنانی که به استادیوم ها می‌روند قرار است چه چیزی ببینند؟ بدن نیمه عریان مردان ورزشکار را؟»

اما محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت جمهوری اسلامی  از برخورد با هرگونه تجمع اعتراضی در این رابطه خبر داد و گفت «اگر قرار به برگزاری تظاهرات باشد، ما به هیچ وجه اجازه نخواهیم داد، و از قوه قضائیه می‌خواهیم با قانون‌شکنان برخورد کند.»

در عین حال ممنوعیت ورود تماشاچیان زن به ورزشگاهها همچنان پا برجاست و سخنگوی دولت ایران، هرگونه تغییر سیاستی در این زمینه را در گرو طی روند قانونی آن می‌داند.»

به گفته او، در صورت لزوم شهیندخت مولارودی معاون رئیس جمهوری در امور زنان، در هفته جاری یک نشست مطبوعاتی برگزار خواهد کرد.

موضوع ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاهها برای تماشای مسابقات مردان، سال گذشته با دستگیری غنچه قوامی، شهروند ۲۵ ساله ایرانی-بریتانیایی در حاشیه دیدار والیبال در استادیوم آزادی ابعاد گسترده‌تری پیدا کرد.

خانم قوامی که در یک تجمع اعتراضی به این ممنوعیت شرکت کرده بود، به یک سال حبس محکوم شد. هرچند او پس از ۵ ماه و با قید وثیقه آزاد شد، اما بازداشت او به ممنوعیت حضور زنان در ورزشگاه برای تماشای مسابقات مردان، ابعاد جهانی داد.

مقامات ایران دلیل دستگیری غنچه قوامی را مسائلی غیر از مسابقه والیبال و به دلیل ارتباط او با گروههای مخالف خارجی و رسانه‌های مخالف با حکومت ایران اعلام کردند.

فدراسیون جهانی والیبال، در واکنش به دستگیری خانم قوامی، ایران را از میزبانی در رقابت‌های بین‌المللی محروم کرد. این محرومیت البته شامل رقابت‌های لیگ جهانی والیبال نخواهد شد.

ایران همچنین اعلام کرده بانوان خارجی مشکلی برای حضور در ورزشگاهها نخواهند داشت.

به رغم سخنان خانم ملاوردی درباره حل شدن مشکل حضور زنان در ورزشگاهها، مقامات جمهوری اسلامی اعلام کرده‌اند که هرگونه تغییر در این سیاست از سوی وزارت ورزش اعلام خواهد شد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'