سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

دروغ بزرگ وزیر کشور نسبت به جلوگیری از ورود و خودداری از مصرف مواد مخدر

عبدالرضا رحمان فضلی در همایش روز مبارزه با مواد مخدر گفت که ۹۷ درصد جامعه ایران «پاک و سالم» هستند.

کیهان نوین: عبدالرضا رحمان فضلی، وزیر کشور ایران گزارش داد میزان شیوع مواد مخدر سنتی در ایران ۵۰ درصد میانگین جهانی آن است.

او دبیر کلی ستاد مبارزه با مواد مخدر را هم بر عهده دارد، گفته « امروز بیش از ۹۰ تن مواد مخدر در ایران امحاء می‌شود.»

وزیر کشور در سخنرانی‌اش با اشاره به اینکه افغانستان، در همسایگی ایران ۸۰ درصد مواد مخدر سنتی دنیا را تولید می‌کند، از جامعه بین‌الملل به خاطر عدم همکاری با تهران برای مبارزه و کشف مواد مخدر انتقاد کرد.

اسفند سال گذشته نیز رحمانی فضلی گفته بود که گردش مالی حمل و نقل و مصرف مواد مخدر در ایران به ۲۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد. این رقم دو سوم بودجه عمرانی کشور است.

جمهوری اسلامی می‌گوید بودجه تأمین امنیت مرزی را ۱۷ برابر کرده و به‌منظور جلوگیری از قاچاق مواد مخدر برای انسداد مرزها از احداث دیوار بتنی، حفر کانال و کشیدن سیم خاردار استفاده خواهد کرد.

بر اساس آمارهایی که توسط مقامات حکومتی در ستاد مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ارائه شده است، یک میلیون و ۳۲۵ هزار نفر در ایران مصرف‌کننده مواد مخدر هستند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'