سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
درخواست اعضای چند گروه مذهبی برای آزادی کشیش عابدینی

درخواست اعضای چند گروه مذهبی برای آزادی کشیش عابدینی

در یک هزارمین روز بازداشت سعید عابدینی کشیش مسیحی در ایران، اعضای چند گروه مذهبی روز سه شنبه با قرار دادن یک هزار شاخه گل در برابر ساختمان کنگره آمریکا در واشنگتن دی سی، نسبت به او ادای احترام کردند.

imagesکیهان نوین: سعید عابدینی در سال ۲۰۱۲، هنگام کار در یک یتیمخانه در ایران دستگیر و به اتهاماتی از جمله جاسوسی، به هشت سال زندان محکوم شد.

در مراسم نثار شاخه های گل، کشیش پاتریک ماهونی گفت «هر دقیقه در سراسر جهان یک مسیحی به دلیل باورهای مذهبی اش کشته می شود. امروز، هزارمین روزی است که کشیش عابدینی بخاطر مذهب مسیحی خود در سلولی در ایران زندانی است. یک هزار روز دوری از همسر و دوفرزندش، یک هزار روز رویارویی با شلاق و شکنجه.»

نغمه عابدینی، همسر سعید عابدینی، برای آزادی شوهرش تلاش کرده و در جلساتی در کنگره و در دیدار با باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، در باره وضعیت شوهرش سخن گفته و ابراز نگرانی کرده است، با این حال دولت ایران تاکنون حاضر نشده است او را آزاد کند.

گروه هایی مانند «مرکز آمریکایی برای قانون و عدالت» که نغمه عابدینی را نمایندگی می کنند، گفته اند تا ایران حاضر نشود وضعیت حقوق بشر در کشور را بهبود بخشد، آمریکا نباید با معامله اتمی، که تحریم های بین المللی را کاهش خواهد داد، موافقت کند.

کشیش ماهونی در بیانیه ای گفت « قابل تصور نیست» که کنگره تصمیم بگیرد معامله هسته ای را در حالی که عابدینی هنوز زندانی است انجام دهد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'