سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
دادگاهی سه تن از ۱۲ جوان بازداشت شده نصیر آباد سرباز

دادگاهی سه تن از ۱۲ جوان بازداشت شده نصیر آباد سرباز

روز گذشته ۳ تیر ماه ماموران زندان زاهدان امین رییسی، نجیب رییسی و داوود بهرامزهی سه تن از بازداشت شدگان نصیر آباد را بدون اعلام قبلی به دادگاه انقلاب زاهدان بردند.

imagesکیهان نوین:  بنا به گفته یکی از خویشاوندان این بازداشت شدگان، دادگاه غیر علنی بوده و متهمان از حق داشتن وکیل محروم بوده اند اما با این وجود اتهامات وارد شده را رد کرده و زیر فشار شکنجه عنوان کرده اند.

مسئولان امنیتی و انتظامی پیشتر در اظهارات رسانه ای متهمان این پرونده را ۹ تا ۱۲ نفر اعلام کرده اند و تا کنون معلوم نیست چرا و به چه دلیل فقط برای این سه نفر دادگاه تشکیل شده و اتهامات وارده مشخصا چه اتهاماتی هستند.

چهارم دی ماه ۹۳ بس از آنکه یک معلم سیستانی و یک بسیجی بومی توسط افراد ناشناس در نزدیکی روستای نصیر آباد ترور شدند ۳۳ نفراز جوانان نصیراباد پس از چند روز در یورش ماموران وزارت اطلاعات نیروی انتظامی و سپاه، بازداشت شدند که ۱۲ نفر از این بازداشت شده ها همچنان در حبس بوده و متهم به ۹۰ درصد از اقدامات انفجاری و نا امنی های استان سیستان و بلوچستان در سالهای اخیر شدند امری که توسط خانواده بازداشت شدگان با بیان تناقضات موجود در این اتهامات در ده ها نامه به مسئولان امنیتی و نهادهای بین المللی رد شد.

خانواده این بازداشت شدگان با تاکید بر بی گناهی آنها همچنین خواستار برگزاری دادگاه علنی و عادلانه و رسیدگی به صورت شفاف به پرونده عزیزانشان شده اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'