سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
جنگ شدید طالبان وداعش در ننگرهار

جنگ شدید طالبان وداعش در ننگرهار

درگیری میان گروه طالبان و گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) در بعضی از ولسوالی‌های ولایت ننگرهار صدها خانواده از نقاط مختلف به مرکز این ولایت پناه آورده‌اند.

150113122050_afghan_situation_640x360__nocreditکیهان نوین: که این درگیری میان این دو گروه در جریان یک ماه گذشته تلفات سنگینی را به هر دو طرف وارد کرده است.

بیجاشدگان وضعیت موجود در بعضی از نقاط این ولایت را یک “انقلاب نو” توصیف کرده‌اند.

مقام‌های دولتی می‌گویند درگیری‌ها میان این دو گروه در بعضی مناطق ولایت ننگرهار هنوز هم ادامه دارد.

احمد ضیا عبدالزی، سخنگوی والی ننگرهار بیجا‌شدن گروهی از خانواده‌ها را از ولسوالی بتی‌کوت ولایت ننگرهار تایید می‌کند. اما آمار دقیقی از شمار بیجا‌شدگان در دست ندارد.

که بیجا‌شدگان به کمک‌های اولیه نیاز دارند ولی تا به حال هیچ نهادی به کمک آنها نیامده‌ است.

گروه طالبان در مورد این درگیری‌ها اظهار نظری نکرده‌ است.

گفته‌ می‌شود افرادی که خود را مربوط به گروه داعش می‌خوانند، اعضای قبلی گروه طالبان اند که در ماه‌های گذشته با دولت اسلامی بیعت کرده‌اند.

اخیرا گزارش‌ شده بود که گروه داعش ده عضو گروه طالبان را در ولسوالی آچین ولایت ننگرهار سربریده‌اند.

نزدیک به دو ماه پیش فرمانده نیروهای ناتو در افغانستان گفت که نیروهای دولت اسلامی به شدت در حال سربازگیری در افغانستان هستند، اما تا هنوز عملیات‌شان را آغاز نکرده‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'