سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
انتقال علیرضا رسولی به انفرادی در یازدهمین روز اغتصاب غذا

انتقال علیرضا رسولی به انفرادی در یازدهمین روز اغتصاب غذا

علیرضا رسولی، زندانی سیاسی زندان مهاباد، که در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و ممانعت از اعزام به بیمارستانی خارج از زندان، از روز شنبه نهم خرداد ماه دست به اعتصاب عذا زده است در یازدهمین روز اعتصاب خود به سلول انفرادی منتقل شد.

2015531173247298728681_زندان-مهاباد-علیرضا-رسولیکیهان نوین: علیرضا رسولی که پس از پیشرفت بیماری، در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی و ممانعت از اعزام به بیمارستانی خارج از زندان، دست به اعتصاب غذا زده است، ظهر امروز سه شنبه نوزدهم خرداد ماه  پس از احضار به دفتر رئیس زندان و بازجویی سه ساعته توسط عوامل اداره اطلاعات شهر مهاباد، به سلول های انفرادی زندان مهاباد انتقال یافت.

درخواست های مکرر وی و خانواده اش، از مسئولین زندان برای اعزام به مرخصی درمانی و مداوا، تاکنون بی نتیجه مانده است و این زندانی، از روز شنبه نهم خرداد ماه، دست به اعتصاب غذا زده است.

مسئولین زندان مهاباد،ضمن عدم موافقت با خواسته های وی، از پذیرش و تحویل وسایل مجاز نظیر پتو و کفش طبی که توسط خانواده برای این زندانی تهیه شده بود خودداری کردند و ریاست زندان تحویل این وسایل را، صراحتا منوط به پایان اعتصاب غذای این زندانی سیاسی کرده است.

گفتنی است، این زندانی سیاسی، با مشکلات جسمى کاملا جدى از قبیل عفونت ریه، مشکلات زانو و نوعى بیمارى تحلیل بافت هاى استخوانى روبرو است که در حال پیشرفت است و تحلیل بافت هاى استخوانى در حال سرایت به سایر بخش هاى بدن وى است، با این وجود و با گذشت بیش از دو سال ونیم از حبس ، مسئولین زندان تا کنون از اعطاى مرخصى استعلاجى به وى و یا اعزام به بیمارستان خوددارى کرده اند.

علیرضا رسولى در دوازده مرداد ١٣٩١ درپى شرکت در تجمعات مسالمت آمیز مختلف بازداشت و به اداره اطلاعات مهاباد و سپس زندان مهاباد منتقل شد، وى در شعبه یک دادگاه انقلاب به اتهام تبلیغ علیه نظام، اقدام علیه امنیت ملى از طریق اجتماع و تبانى و هوادارى و عضویت در گروه پژاک محاکمه شد، وى از اتهام عضویت در گروه پژاک تبرئه شد و برای سایر اتهامات جمعا به سه سال و نیم حبس تعزیرى محکوم شد که در دادگاه تجدید نظر نیز عینا تأیید شد.

این زندانى سیاسى با قطعى شدن حکم در هفدهم اسفند ٩٢ به زندان ارومیه تبعید شد و در فروردین ماه ٩٣ مجددا به زندان مهاباد منتقل شد.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'