سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

ارسال صلاح پیشرفته جمهوری اسلامی به حماس و حزب الله

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در پیامی ویدیویی برای کنفرانس سالانه روزنامه اسرائیلی جروزالم پست در باره خطر برنامه اتمی جمهوری اسلامی هشدار داد. او گفت ایران به بازوهای نیابتی خود در خاور میانه سلاح‌های پیشرفته می‌دهد. 

0,,18430815_303,00کیهان نوین: بنیامین نتانیاهو روز دوشنبه (۱۸ خرداد / ۸ ژوئن) پیامی ویدیویی برای “کنفرانس سالانه نیویورک” ارسال کرد. این کنفرانس از سوی روزنامه محافظه‌کار جروزالم پست چاپ اسرائیل در نیویورک برگزار می‌شود.
نخست وزیر اسرائیل در ابتدا به روابط دوستانه میان اسرائیل و آمریکا اشاره کرد و گفت: «اسرائیل در جهان هیچ دوستی بهتر از ایالات متحده، و ایالات متحده آمریکا نیز دوستی بهتر از اسرائیل ندارد”.

او با تشکر از باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، کنگره و مردم این کشور برای تامین امنیت اسرائیل، به اختلاف‌نظرهای کنونی موجود میان دوکشور در ارتباط با برنامه اتمی ایران اشاره کرد و آن را امری طبیعی دانست.
نخست وزیر اسرائیل در این باره گفت: «حتی نزدیک‌ترین دوستان نیز می‌توانند در مورد مسائل مربوط به امنیت بین‌المللی اختلاف نظر داشته باشند.»
خطر برنامه هسته‌ای ایران
نتانیاهو سپس برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی  را خطری بسیار مهم برای اسرائیل، خاورمیانه و صلح جهانی دانست و گفت ایران تنها به فکر نابودی اسرائیل نیست؛ این کشور در نظر دارد انقلاب اسلامی خود را به خاورمیانه و سراسر جهان صادر کند.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'