سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

احتمال تغییر مکان مذاکرات اتمی جمهوری اسلامی و 5+1 درپی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر جاسوسی اسراییل از محل مذاکرات

انتشار گزارش‌هایی مبنی بر جاسوسی اسراییل از محل مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی و گروه ۵+١ در اروپا، مذاکره کنندگان را بر آن داشته تا به بررسی احتمال تغییر محل میزبانی مذاکرات بپردازند.

imagesکیهان نوین: با توجه به اهمیت و حساسیت روزافزون مذاکرات و نزدیک شدن به زمان ضرب الاجل تعیین شده، احتمال دارد مذاکره کنندگان تغییر محل مذاکرات از وین اتریش به شهر یا حتا کشوری دیگر را پیگیری کنند.

پیش از این جمهوری اسلامی طی یادداشت‌های رسمی جداگانه به وزارت‌های خارجه اتریش و سوییس مراتب نگرانی جدی دولت جمهوری اسلامی از امنیت اماکن محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای را به دولت‌های اتریش و سوئیس اعلام و از وزارت خارجه اتریش تشدید تدابیر امنیتی در محل مذاکرات را خواستار شده بود.

انتشار گزارش‌هایی مبنی بر جاسوسی اسراییل از محل مذاکرات هسته‌ای جمهوری اسلامی و گروه ۵+١ در اروپا، مذاکره کنندگان را بر آن داشته تا به بررسی احتمال تغییر محل میزبانی مذاکرات بپردازند.

با توجه به اهمیت و حساسیت روزافزون مذاکرات و نزدیک شدن به زمان ضرب الاجل تعیین شده، احتمال دارد مذاکره کنندگان تغییر محل مذاکرات از وین اتریش به شهر یا حتا کشوری دیگر را پیگیری کنند.

پیش از این جمهوری اسلامی طی یادداشت‌های رسمی جداگانه به وزارت‌های خارجه اتریش و سوییس مراتب نگرانی جدی دولت جمهوری اسلامی از امنیت اماکن محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای را به دولت‌های اتریش و سوئیس اعلام و از وزارت خارجه اتریش تشدید تدابیر امنیتی در محل مذاکرات را خواستار شده بود.

سفارت جمهوری اسلامی در وین و برن طی یادداشت‌های رسمی جداگانه به وزارت‌های خارجه اتریش و سوییس با اشاره به اخبار منتشر شده اخیر مراتب نگرانی جدی دولت ایران از امنیت اماکن محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای را به دولت‌های اتریش و سوئیس اعلام کرد و خواستار اطلاع از نتایج تحقیقاتی شد که در این زمینه انجام می‌شود.

جمهوری اسلامی همچنین از وزارت خارجه اتریش خواسته شده در اسرع وقت، هرگونه تدابیر لازم را برای تامین امنیت محل مذاکرات از جمله اتخاذ تدابیر بیشتر حفاظت سایبری اتخاذ کند.

در همین رابطه روز گذشته «سرگئی ریابکوف» مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روسیه در مذاکره بر سر پرونده اتمی جمهوری اسلامی، خواستار رعایت تدابیر ویژه ضدجاسوسی سایبری و الکترونی توسط شرکت کنندگان در مذاکرات هسته‌ای شده بود.

براساس این گزارش، سفارت جمهوری اسلامی در وین و برن طی یادداشت‌های رسمی جداگانه به وزارت‌های خارجه اتریش و سوییس با اشاره به اخبار منتشر شده اخیر مراتب نگرانی جدی جمهوری اسلامی از امنیت اماکن محل برگزاری مذاکرات هسته‌ای را به دولت‌های اتریش و سوئیس اعلام کرد و خواستار اطلاع از نتایج تحقیقاتی شد که در این زمینه انجام می‌شود.

جمهوری اسلامی همچنین از وزارت خارجه اتریش خواسته شده در اسرع وقت، هرگونه تدابیر لازم را برای تامین امنیت محل مذاکرات از جمله اتخاذ تدابیر بیشتر حفاظت سایبری اتخاذ کند.

در همین رابطه روز گذشته «سرگئی ریابکوف» مذاکره کننده ارشد هسته‌ای روسیه در مذاکره بر سر پرونده اتمی جمهوری اسلامی، خواستار رعایت تدابیر ویژه ضدجاسوسی سایبری و الکترونی توسط شرکت کنندگان در مذاکرات هسته‌ای شده بود.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'