سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
کشته شدن ٢ شهروند کرد در اثر تیراندازی نظامیان جمهوری اسلامی در اشنویه

کشته شدن ٢ شهروند کرد در اثر تیراندازی نظامیان جمهوری اسلامی در اشنویه

تیراندازی نظامیان جمهوری اسلامی در حومه اشنویه، کشته و زخمی شدن چند شهروند کرد را در پی داشت.

ladda nedکیهان نوین: امروز پنج‌شنبه هفتم خردادماه، یک شهروند کرد براثر تیراندازی نیروهای نظامی جمهوری اسلامی در بخش “نالوس” اشنویه جان باخته و یک شهروند دیگر به شدت زخمی گردید.

گفته می‌شود، یکی از این شهروندان از سوی نیروهای حکومتی بازداشت شده که سپس اقدام به فرار نموده و هم‌اکنون ناپدید شده است.

در نتیجه این شلیک نظامیان حکومتی، “ریبوار مولودی” جان خود را از دست داده و جسد وی به ارومیه منتقل شده است و همچنین نیروهای نظامی جمهوری اسلامی “جسیم قربانی” یکی از زخمی‌شدگان این حادثه را بازداشت کرده‌اند.

از دیگر سو، شنیده‌ها حاکی از آن است که شب گذشته، یک درگیری میان نیروهای سپاه پاسداران و نیروی انتظامی اشنویه در بخش “نالوس” با چند فرد مسلح ناشناس روی داده است.

در این ارتباط، سه شهروند بازداشت و ٢ مأمور نیروی انتظامی زخمی شده‌اند.

تاکنون دلیل این درگیری و هویت بازداشت‌شدگان و زخمی‌شدگان معلوم نشده است.

طی هفته‌های اخیر، رهبری حزب دمکرات کردستان ایران، از احزاب اپوزسیون حکومت اسلامی ایران دستور اعزام پیشمرگه‌های این حزب به مناطق مرزی ارومیه، اشنویه و پیرانشهر را صادر کرده و مقامات بلندپایه‌ی آن؛ انجام مأموریت‌های سیاسی ـ تشکیلاتی را از اهداف چنین اقدامی عنوان کرد‌ه‌اند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'