سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
واکنش شیرین عبادی به رفتارهای «غیرقانونی» با نرگس محمدی

واکنش شیرین عبادی به رفتارهای «غیرقانونی» با نرگس محمدی

شیرین عبادی در واکنش به احمد شهید نامه‌ای نوشته و از او خواسته تا برای آزادی این فعال سیاسی از همه امکاناتش استفاده کند.

n00031454-bکیهان نوین: «شیرین عبادی»، رییس کانون مدافعان حقوق بشر امروز در واکنش به بازداشت «نرگس محمدی»، نایب رئیس این کانون در نامه‌ای به گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد، از او خواست تا برای آزادی این فعال سیاسی از همه امکاناتش استفاده کند.

«نرگس محمدی»، نائب رییس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، صبح امروز مقابل منزل خود بازداشت شده است.

شیرین عبادی، برنده جایزه صلح نوبل، در نامه خود به «احمد شهید» به «رفتارهای غیرقانونی دستگاه قضایی و ماموران امنیتی» اشاره کرده و همچنین نسبت به وضعیت جسمی و بیماری او هشدار داده است.

مأمورین امنیتى نرگس محمدى را با حکم قضایى بازداشت و به زندان اوین منتقل کرده اند، یک منبع آگاه به ارگان خبرى مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران گفته که «صبح امروز مأمورین برای بازداشت خانم محمدى آمده بودند، ولى ایشان از رفتن امتناع کرده و در را باز نکرده بود، مأمورین تهدید کرده بودند که به زور وارد خانه مى شوند و در نهایت هم ایشان را بازداشت و به زندان اوین منتقل کردند.»

در حالی که در برخی از سایت‌های خبری به موضوع «اجرای حکم» این فعال حقوق بشر اشاره شده، رییس کانون مدافعان حقوق بشر در نامه خود به شهید از احتمال طرح اتهام‌های جدید علیه نرگس محمدی سخن به میان آورده چراکه این فعال سیاسی پیشتر با قید وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شده و دستور بازداشتی برایش صادر نشده است.

چندی پیش دادگاه او با اتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانى به قصد اقدام علیه امنیت ملى و تشکیل و عضویت در گروه غیرقانونى، از سوى قاضى صلواتى به تعویق افتاده بود.

شیرین عبادی در نامه خود نوشته که نرگس محمدی روز سیزدهم اردیبهشت ماه آزادانه توانسته است که دادگاه را ترک کند، لذا دستگیری او خلاف قانون است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'