سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

هشدار ناو جنگی جمهوری اسلامی به دو هواپیما و یک ناوشکن آمریکایی در خلیج عدن

مقامات جمهوری اسلامی مدعی شدند دو هواپیمای گشت و شناسایی و یک ناوشکن آمریکایی به دلیل آنچه عدم رعایت فاصله استاندارد با ناوشکن ایرانی عنوان شده است روز دوشنبه 14 اردیبهشت هشدار گرفته‌اند.

0,,18370788_303,00کیهان نوین: صدا و سیمای جمهوری اسلامی به نقل از مصطفی تاج‌الدینی فرمانده ناوگروه ۳۴ نیروی دریایی ارتش اعلام کرده است: ‌ناوشکن‌ها و هواپیماهای آمریکایی در روزهای گذشته در اطراف این ناوشکن ایرانی دیده شده‌اند تا سرانجام روز گذشته به دلیل عدم رعایت فاصله مناسب اخطار گرفته‌اند.

تاج‌الدینی هم‌چنین گفته٬ ناوهای ایرانی در آب‌های بین‌المللی حضور دارند و ناوگروه‌های آمریکایی حق هشدار دادن به آنها را ندارند.

خبر هشدار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی به ناوهای آمریکایی در خلیج عدن در حالی منتشر می‌شود که سپاه پاسدارن هفته پیش یک کشتی تجاری را که با پرچم ‌آمریکا در خلیج فارس و تنگه هرمز تردد می‌کرد٬ توقیف کرد.

جف راتکه سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته در خصوص پرسشی در زمینه اقدامات آمریکا درباره توقیف این کشتی گفت که نمی‌تواند وارد جزییات موضوع شود اما دولت این کشور یک سری گفت و گوهای دیپلماتیک را آغاز کرده است.

او از پاسخ به این پرسش که آیا در این خصوص به صورت مستقیم با مقام‌های جمهوری اسلامی گفت و گو شده یا خیر٬‌خودداری کرد.

دولت آمریکا هنوز درباره هشدار به هواپیماهای و ناو آمریکایی توسط جمهوری اسلامی واکنشی نشان نداده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'