سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
محرومیت ۸۰ هزار تن در زاهدان از آشامیدن آب سالم

محرومیت ۸۰ هزار تن در زاهدان از آشامیدن آب سالم

در حاشیه شهر زاهدان که اکنون ۳۰۴ هزار نفر  جمعیت  دارد تقریبا ۸۰ هزار نفر از آنها، آب آشامیدنی سالم ندارند.

ab-ashamidaniکیهان نوین: محمودرضا میری با بیان مطلب بالا اظهارکرد: امسال باید برنامه ریزی کنیم و با کمک استانداری و از طریق یک پیمان همگانی یک برنامه کلان اجرا کنیم و مشکل حاشیه نشینی شهر زاهدان را حل کنیم.

میری، سیستان و بلوچستان را نقطه ورود بیماری‌های واگیر و نو پدید به کشور اعلام و اضافه کرد: سیستان و بلوچستان، همسایه‌های مشکل دار و معضل دار سلامت را در دو سوی مرز خود در افغانستان و پاکستان دارد که به راحتی این بیماری‌ها و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از طریق آن وارد کشور می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بیماری‌هایی که از افغانستان و پاکستان وارد کشور می‌شوند ممکن است تا قلب اروپا هم نفوذ کنند، خاطرنشان کرد: در این باره نه تنها باید خودمان را حساس به این مساله بکنیم بلکه باید تمام مردم دنیا را حساس کنیم، این‌ها تهدید کننده‌های حیات است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'