سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
شکستن تجمع سکوت معلمان در مشهد

شکستن تجمع سکوت معلمان در مشهد

معلمان مشهد با حضور چندهزار نفری خود ، با شعار« وزیر بی لیاقت استعفا استعفا » ، « معلم زندانی آزاد باید گردد»و « اتحاد اتحاد » سکوت خود را شکستند.

۲۰۱۵۰۵۰۷_۱۱۳۸۰۰-1024x576کیهان نوین: شکست سکوت  از آن جا آغاز گردید که نیروی انتظامی با نصب پرده و درج مطلبی از قبل با مضون  «معلمی عشق است و اگر به عنوان شغل به آن نگاه می کنید به دنبال کار دیگری بروید » در جلوی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی هیجان معلمان را بر انگیخت . در پی این مسئله تجمع کنندگان با الصاق عکس معلمان زندانی و پلاکاردهائی مبنی بر مطالبات مدنی بر روی  پرده فوق هشدار خود را متذکر شدند . پس از این برخورد دو نفر از افسران نیروی انتظامی با همراهی فردی دیگر اقدام به کندن عکسها و پلاکاردها نمودند که با برخورد و اعتراض شدید آقای جواد لعل محمدی از فعالین کانون صنفی معلمان ایران مواجه گردیده و مجبور به جمع آوری پرده خود شدند  .

در حدود ساعت یازده و تجمع حداکثری معلمان مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با حضور در بین معلمین نزدیک به 5 دقیقه از همدلی دست خالی دولت صحبت به میان آورد  و فرهنگیان را به داخل ساختمان اداری دعوت کرد . پس ازرفتن مدیر کل تعدادی از مسئولین اداره با همراهی افرادی منصوب به کانون صنفی دعوت خود را تکرار و نسبت به هدایت معلمان به داخل ساختمان اقدام نمودند که با برخورد مجدد آقای لعل محمدی و آقای خواستار مسئول کانون صنفی معلمان مشهد مواجه و آقای خواستار با رفتن بر روی سکو از کلیه فرهنگیان خواستند که هشیار باشند و فریب بازی های مرسوم را نخورند  و از حقوق معلمان زندانی خود دفاع کنند .

آقای خواستار که مورد تشویق شدید تجمع کنندگان قرار گرفته بود گفت « من در سالهای گذشته در طبقه دوم همین اداره محاکمه شدم و آقایان در هم دستی با دستگاه قضا آن چه را که به نا حق بود در حق بنده و همکارانم صورت دادند . وی همچنین گفت : رسول بداقی بالغ بر 6 سال از عمر خود را در زندان گذرانده و اکنون که نوبت به آزادی ایشان رسیده است پرونده سازی مجدد برای ایشان و دیگر همکارانی که دارای حکم تعلیقی هستند آغاز گردیده است .به دنبال این سخنان معلمان با شعار « زندانی سیاسی آزاد باید گرددد و معلم زندانی آزاد باید گردد» و همچنین «اتحاد، اتحاد» و « وزیر بی لیاقت استعفا ، استعفا» خواهان رسیدگی دولت به وضعیت معلمان زندانی ، تحول آموزش و پرورش و رفع تبعیض بین این وزارتخانه با دیگر وزارتخانه ها شده و بانوان حاضر در تجمع با شروع کف و دست که همه گیر شد تا 10 دقیقه بر خواسته های خود تآ کید کردند .

آن چه در این میان حائز تذکر و اهمیت است حضور بی نظیر فرهنگیان ، تعدادی از دانش آموزان دبیرستان ها و خانواده های معلمین  در بین تجمع کنندگان است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'