سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اعتصاب کارگران تراکتورسازی کردستان نسبت به وضع نابسامان حقوقی

اعتصاب کارگران تراکتورسازی کردستان نسبت به وضع نابسامان حقوقی

۱۴ اردیبهشت حدود ۹۰ درصد از کارگران تراکتور سازی کردستان در اعتراض به وضعیت بد معیشتی دست از کار کشیدند. این اعتصاب از ۱۰ صبح تا ۱۳/۴۵ بعد از ظهر ادامه داشت.

karegar-gorosnehکیهان نوین: مدیر عامل و صاحبان این شرکت به مدت ۲ سال است که به کارگران اجازه انتخاب نماینده نداده اند. همچنین از حدود یک سال پیش کارفرمایان این شرکت ناهار کارگران را قطع و به جای آن مبلغی ناچیز (حدود یک سوم پول ناهار) به آنان پرداخت می شود و هدیه روز کارگر که باید قبل از روز جهانی کارگر به کارگران پرداخت می شد در روز ۱۴ اردیبهشت پرداخت شد. همچنین از دو هفته پیش اضافه کاری کارگران قطع شده است.

در پی این اعتصاب مدیریت کارخانه کارگران را در سالن آموزش جمع کرده و با توضیحات ناکافی و طفره رفتن از پاسخگویی به کارگران از آنان خواست تا مشکلاتشان را مکتوب و به دفتر وزیر بفرستند یا برای نامبرده ایمیل کنند تا به مشکلاتشان رسیدگی شود.

لازم به ذکر است که این شرکت دارای ۱۲۰ کارگر می باشد و در جریان این اعتصاب کارگران ۵ نفر را در بین خود به عنوان نماینده انتخاب نمودند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'