سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
اعتراف مقام جمهوری اسلامی به وجود اختلافات زیاد در متن توافق اتمی

اعتراف مقام جمهوری اسلامی به وجود اختلافات زیاد در متن توافق اتمی

 عباس  عراقچی که برای شرکت در کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاح‌های هسته‌ای و مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه پنج بعلاوه یک به نیویورک سفر کرده، گفته است که نگارش رسمی متن توافق هسته‌ای آغاز شده است.

دانلود (2)کیهان نوین: ایران و کشورهای ۱+۵ روز پنجشنبه دوم آوریل (۱۳ فروردین) در شهر لوزان سوئیس اعلام کردند به تفاهمی بر سر برنامه هسته‌ای ایران رسیدند که به گفته آنها می‌تواند راه را برای رسیدن به توافق نهایی تا آخر ماه ژوئن (نهم تیر) هموار کند.

عراقچی از سوی ایران و هلگا اشمیت به نمایندگی از گروه پنج بعلاوه یک در حال نگارش این متن هستند.

معاون وزیر امور خارجه ایران در حالی که ابراز امیدواری کرده تا چند روز آینده طرفین به اولین پیش‌نویس یک توافق دست پیدا کنند، گفته است نخستین پیش‌نویس، “پر از موارد اختلافی خواهد بود و پرانتزها و کروشه‌هایی خواهد داشت.”

لغو یکجای تمامی تحریم‌های وضع شده علیه ایران از شرایطی است که علیخامنه‌ای، برای پذیرفتن توافق اعلام کرده است.

هفته پیش جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در محل اقامت نماینده ایران در سازمان ملل متحد در نیویورک دیدار کردند.

عراقچی گفته است مذاکره‌کنندگان هسته‌ای ایران “هر چند روز ضرورت داشته باشد”، در نیویورک خواهند بود و دورهای بعدی این مذاکرات در اروپا ادامه خواهند داشت.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'