سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

هشدار فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به عربستان سعودی

«احمدرضا پوردستان»، فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی با هشدار به عربستان سعودی درباره حمله به یمن، پیش‌بینی کرده است که عربستان در این جنگ شکست خواهد خورد.

images (1)کیهان نوین: سرتیپ «پوردستان» روز یک‌شنبه بیست و سوم فروردین ماه در یک نشست خبری گفت: هنوز گلوله‌ای به سمت ارتش عربستان شلیک نشده ولی ما آثار شکست را در ارتش اجاره‌ای عربستان می‌بینیم، وای به حال روزی که چند ترقه در ریاض شلیک شود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، در ادامه گفته است: در سالیان گذشته با توجه به حضور نیروهای فرامنطقه‌ای ما در یک فضای ناهمطراز قرار داشتیم. در حال حاضر دشمن با توجه به شکست‌هایی که در سال‌های اخیر خورده تاکتیک‌های خود را تغییر داده و به جنگ نیابتی روی آورده است.

وی افزوده است: «بوکو حرام و داعش به نیابت از آمریکا در حال انجام جنایت هستند، ما هم خود را برای فضای جنگ‌های نیابتی آماده می‌کنیم البته که تهدیدها را رصد کرده و تاکتیک‌های جنگ ناهمطراز را نیز تمرین می‌کنیم.»

«احمدرضا پوردستان»، با بیان این‌که گروه‌های نیابتی از انعطاف و سرعت عمل زیادی برخوردارند، گفت: ما نیز به تحرک و جابجایی با سرعت بالا نیازمندیم. ما در رزمایش جنوب غرب کشور در اسفند سال گذشته تاکتیک جابجایی سریع نیروها را دنبال کردیم. سلاح تک‌تیرانداز ٢٣ میلی‌متری و تانک چرخدار نیز با هدف جابجایی سریع تولید شده‌اند.

سرتیپ «پوردستان» در واکنش به حمله ائتلاف عربی به یمن، گفته است: «عربستان در این تجاوز شکست خواهد خورد زیرا ملت یمن مقاوم و شجاع است. من به عنوان یک نظامی توصیه می‌کنم که ارتش عربستان دست از تجاوز خود بردارد زیرا قطعن شکست خواهد خورد. هنوز گلوله‌ای به سمت ارتش عربستان شلیک نشده ولی ما آثار شکست را در ارتش اجاره‌ای عربستان می‌بینیم، وای به حال روزی که چند ترقه در ریاض شلیک شود.»

فرمانده نیروی زمینی ارتش همچنین از رونمایی، تانک چرخدار با کالیبر توپ ٩٠ میلیمتری، ربات مسلح ۴×۴ با توان حمل موشک ضدزره، خودروی شنیداری فوق سبک تاکتیکی، تفنگ تک تیرانداز ٢٣ میلیمتری با قابلیت مقابله با بالگرد و سلاح تک تیرانداز شاهر با خشاب ده تیری خبر داده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'