سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

مقابله به مثل نمایندگان مجلس جمهوری اسلامی در تهدید آمریکا

اگر تحریم جدیدی از سوی کنگره یا دولت آمریکا علیه ایران تصویب شود مشکلات زیادی برای آنها از سوی ایران ایجاد می شود .

attach20140942217942087865کیهان نوین: احمد شوهانی،عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران درباره تصویب حق وتوی توافق هسته‌ای از سوی کنگره آمریکا گفت: “اگر کنگره یا دولت آمریکا بخواهند علیه ایران تحریم جدیدی تصویب کنند مشکلات زیادی برای آنها از سوی ایران ایجاد می شود .”

وی افزود: “مجلس شورای اسلامی طرح الزام دولت به حفظ حقوق هسته ای را در دست بررسی دارد البته برخی از نمایندگان خواهان مسکوت ماندن این طرح شدند تا فعلا در مسیر مذاکرات تاثیر منفی نگذارد بنابراین اگر طرف مقابل بخواهد مصوبه ای علیه ایران داشته باشد قطعا ما هم اقدام مقابل انجام خواهیم داد.”
به گزارش خبرگزاری آریا از تهران این نماینده مجلس تاکید کرد: “اگر کنگره آمریکا طرحی علیه ایران تصویب کند و دولت این کشور هم بپذیرد قطعا طرح ما هم زنده می شود و به تصویب نهایی می رسد”.
این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره برد-برد در مذاکرات ،اظهار داشت: “بنده معتقدم هنوز در مذاکرات توافقی صورت نگرفته البته در توافق اخیر خطوط قرمز و حقوق هسته ای ایران لحاظ شده است بنابراین هر توافقی که دو طرف راضی باشند برد-برد است اما کاری که کنگره آمریکا انجام می دهد موجب باخت -باخت می شود”.
وی گفت:”بازی برد-برد زمانی است که هردو طرف به یک جمع بندی برسند و رضایت نسبی از آن داشته باشند چراکه ما رضایت مطلق نخواهیم داشت.اگر چند محوری که مورد نظر کشورماست و مقام معظم رهبری به آن تاکید کرده اند لحاظ شود برای ما برد است و برای طرف مقابل هم با این توافق ابهاماتی که مدنظرشان هست برطرف می شود و بدین ترتیب طرفین به برد-برد می رسند”.
لازم یه یادآوری است که کنگره آمریکا طرحی را در دست دارد که هرگونه توافقنامه با ایران را منوط به تایید کنگره می کند. همچنین طرح دیگری نیز در کنگره مطرح شده است که در صورت عدم توافق با ایران در برنامه هسته ای این کشور، کنگره تحریم های شدیدتری را علیه این کشور تصویب خواهد کرد.
کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'