سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
عضویت تکواندوکار ایرانی در تیم ملی آذربایجان با تغییر تابعیت

عضویت تکواندوکار ایرانی در تیم ملی آذربایجان با تغییر تابعیت

تکواندوکار وزن منهای ۸۰ کیلوگرم تیم بزرگسالان ایران با تغییر تابعیت خود، به عضویت تیم تکواندوی کشور آذربایجان درآمده است.

11146295_853235064747317_3959194104389210072_nکیهان نوین: میلاد بیگی، که در بهمن‌ماه گذشته با تیم تکواندوی ایران به مقام قهرمانی مسابقات جام “فجر” دست پیدا کرده بود، یکی از امیدهای اصلی کسب مدال در مسابقات جهانی روسیه به شمار می‌رفت.

این تکواندوکار اصفهانی، پس از تغییر تابعیت، به تازگی در مسابقات آزاد اوکراین با لباس تیم آذربایجان مبارزه کرد و در بازی فینال با شکست در مقابل حریف خود از ترکیه، به مدال نقره‌ی این رقابت‌ها دست یافت.

گفته شده که بیگی پیش از عملی کردن تصمیم خود، به مربیان تیم ملی تکواندوی ایران در این خصوص هشدار داده بود.

سرمربی‌گری تیم ملی تکواندو آذربایجان را رضا مهمان‌دوست، سرمربی اسبق تیم تکواندوی ایران بر عهده دارد.

برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که در ماه‌های گذشته، علاوه بر بیگی، شماری دیگر از تکواندوکاران مرد و زن ایران نیز با پیشنهادهای مالی وسوسه‌انگیز از سوی کشور آذربایجان روبه‌رو شده‌اند.

در سال‌های اخیر تعداد قابل توجهی از ورزشکاران ملی‌پوش ایرانی، اغلب به دلایل مالی، تابعیت خود را تغییر داده‌ و به عضویت تیم آذربایجان درآمده‌اند که از میان این ورزشکاران می‌توان به سامان طهماسبی، قاسم رضایی، بشیر باباجان‌زاده و محمدرضا آذرشکیب در کشتی آزاد و فرنگی، اشاره کرد.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'