سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
رهبر حوثی‌های یمن: هرگز تسلیم حملات عربستان نمی‌شویم

رهبر حوثی‌های یمن: هرگز تسلیم حملات عربستان نمی‌شویم

عبدالملک الحوثی رهبر شبه‌نظامیان شیعه حوثی در یمن در اولین سخنرانی تلویزیونی خود بعد از آغاز حملات هوایی عربستان و متحدانش گفت که این گروه هرگز تسلیم “تهاجم وحشیانه” سعودی نخواهد شد.

150419182702_houthi_leader_yemen_640x360_epaکیهان نوین: بدالملک الحوثی، عربستان سعودی را به تلاش برای تهاجم به یمن با هدف اشغال این کشور متهم کرد.
رهبر انصارالله (حوثی‌ها) گفت مردم یمن حق مقاومت در برابر این حملات عربستان سعودی را “با هر وسیله و گزینه ممکن” برای خود محفوظ می‌دانند اما توضیحی درباره جزییات نداد.

عربستان سعودی رهبری ائتلافی منطقه‌ای را بر عهده دارد که از چهار هفته پیش در قالب عملیات “توفان قاطع” آنچه را “مواضع حوثی‌ها” در یمن می‌نامد بمباران می‌کند.

مقام‌های عربستان می‌گویند این حملات به درخواست دولت عبد ربه منصور هادی که از سوی جامعه جهانی به عنوان رئیس جمهور قانونی یمن شناخته می‌شود صورت می‌گیرد و هدف از آن جلوگیری از “اشغال کامل یمن به دست حوثی‌ها” است.

سازمان‌های امدادرسان بین‌المللی می‌گویند تا کنون صدها غیر نظامی در حملات هوایی ائتلاف و همین طور درگیری‌های داخلی یمن کشته شده‌اند.

عربستان ایران را به حمایت از حوثی‌ها و دخالت در امور یمن متهم می‌کند. ایران این اتهام را رد می‌کند و در مقابل حملات هوایی عربستان را دخالت آشکار در امور یمن می‌داند.

روز شنبه دولت در تبعید یمن طرح چهار ماده‌ای ایران برای توقف فوری درگیری‌ها در این کشور را رد کرد.

پیشنهاد حکومت اسلامی  ایران که از سوی محمد جواد ظریف وزیر خارجه این کشور به سازمان ملل متحد ارایه شده است خواهان “توقف فوری حملات نظامی خارجی، ارسال کمک‌های بشردوستانه، از سرگیری گفتگوی ملی با مشارکت همه احزاب سیاسی، و تشکیل دولت فراگیر وحدت ملی در یمن” شده بود.

رهبر حوثی‌ها در سخنرانی تلویزیونی خود، اتهام‌ها‌ی مربوط به پشتیبانی تسلیحاتی  حکومت اسلامی  ایران از گروه خود را بهانه مقامات عربستان سعودی برای اشغال یمن دانست.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'