سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
تهدید و بازجویی نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی از خانواده اوختای ولی زاده

تهدید و بازجویی نیروهای انتظامی جمهوری اسلامی از خانواده اوختای ولی زاده

چهارشنبه 26 فروردین ۱۳۹۴ ،نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی به محل سکونت خانواده اوختای ولی زاده مراجعه کرده و ضمن بازجویی از اعضای خانواده ، خانه را مورد تفتیش قرار داده اند.

11149351_1378815929114394_8204074872695387718_nکیهان نوین: این اتفاق برای سومین بار در ماه های اخیر رخ داده است.نیروهای امنیتی ایران با مراجعه به محل سکونت خانواده ولی زاده در شهر ملیک کندی(ملکان) ، اعلام می کنند که در حال جستجوی اوختای ولی زاده هستند . با این حال خانواده وی بارها خروج وی از ایران را به ماموران امنیتی و مراجع قضایی اعلام کرده اند و مراجعات نیروهای امنیتی صرفا در جهت افزایش فشارهای روحی و روانی می باشد.

اوختای ولی زاده ، فعال مدنی آذربایجانی هم اکنون در کشور ترکیه اقامت گزیده است.

اوختای ولی زاده که به دلیل فعالیت های حقوق بشری در سال ۱۳۹۱ بصورت بی رحمانه ای به ۸ سال حبس محکوم شده و سپس در فروردین ۱۳۹۲ با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی بصورت موقت آزاد شده و از ایران خارج شده بود، در گفتگو با گوناز تی وی گفته است که ” وثیقه ۱۰۰ میلیونی به مراجع قضایی استان آذربایجان شرقی پرداخت شده است اما همچنان فشارها بر روی خانواده ام تداوم دارد.”

اوختای ولی زاده اضافه کرده است که ” ماموران امنیتی در ماه های اخیر سه بار به محل سکونت خانواده بنده مراجعه کرده و خانواده ام را تحت بازجویی قرار داده اند.”

وی بیان کرده است، ماموران ضمن تفتیش محل سکونت خانواده بنده ، خانواده ام را مورد تهدید و فشار قرار ده اند.”

این فعال مدنی آذربایجانی تاکید کرده است که “ماموران امنیتی با وجود اطلاع از عدم حضور وی در ایران ، خانواده اش را به بهانه حضور وی در خانه تحت فشار قرار می دهند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'