سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بلاتکلیفی بالغ بر ٢٠٠ صنعتگر بخاطر ورشکستگی مالی

بلاتکلیفی بالغ بر ٢٠٠ صنعتگر بخاطر ورشکستگی مالی

حدود ٢٠٠ کارگر شاغل شهرک صنعتی ایلام در واحدهای تولیدی بخاطر کمبود نقدینگی در بلاتکلیفی بسر می بردند.

images(2)کیهان نوین: شهرک صنعتی ایلام در هفته‌های اخیر با کمبود نقدینگی مواجه شده و این امر شرایط تعدیل نیرو در این واحد صنعتی را فرآهم کرده است.

این شهرک صنعتی بر اثر تعطیلی سه واحد تولیدی آن با بلاتکلیفی حدود ٢٠٠ کارگر دسته‌وپنجه نرم می‌کند و آینده شغلی آنان در ابهام قرار دارد.

یک منبع مطلع در ایلام با تأیید خبر مذکور گفت: متأسفانه از حدود دوماه قبل واحدهای تولیدی پلاستیک‌سازی، بیسکویت‌سازی و خشک‌بار این شهرک به حالت نیم‌تعطیلی درآمده است.

وی اضافه کرد که فرمانداری، نمایندگان مجلس و حتی استانداری ایلام از پیگیری موضوع طفره می‌روند و قادر به حل مشکلات کارگران نیستند.
شهرک صنعتی ایلام حدود ١٩٠ فقره قرارداد دارد.

ورشکستی بخش‌هایی از شهرک صنعتی ایلام در حالی است که پیشتر مرتضی دارایی، مدیر عامل شهرک‌های صنعتی ایلام از پرداخت ١٢ هزار میلیارد تومان اعتبار به شهرک‌های صنعتی نیمه‌تمام و اسمی کشور به ویژه در استان ایلام خبر داده بود.

کارشناسان امور اقتصادی اعلام می‌کنند که عدم حمایت‌های دولتی و روال‌های طولانی پرداخت وام با بهره‌ی بالا، روند تعطیلی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در مناطق محروم و حاشیه‌ای را تسریع کرده است.

پیشتر نیز گزارش شد که فعالیت مجتمع فولاد ایوان غرب  از آغاز سال جدید متوقف گردیده و این امر بیکاری حدود ٤٥ کارگر شاغل در کارخانه را درپی داشت.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'