سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
بازداشت مدیر ارشد شهرداری تهران و ۵ ماه بی خبری از وضعیت وی

بازداشت مدیر ارشد شهرداری تهران و ۵ ماه بی خبری از وضعیت وی

قائم مقام معاونت حمل و نقل شهرداری تهران«حجت الله بهروز» با گذشت 5 ماه بازداشت هم‌چنان در مات  از سرنوشت او اطلاعی در دست نیست.

imagesکیهان نوین: حجت الله بهروز از روز سه شنبه ۲۷ آبان‌ماه ۱۳۹۳ در بازداشت نیروهای امنیتی به سر می‌برد و از آن تاریخ تاکنون هیچ خبری از سرنوشت وی مخابره نشده است.

پس از این تذکرِ احمد حکیمی‌پور عضو شورای اسلامی شهر تهران بود که محمود صلاحی، معاون سابق برنامه‌ریزی و توسعه شهریِ و رئیس فعلی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ضمن تائید بازداشت این مدیر شهرداری تهران گفت که «مشکل» این مدیر «شخصی» بوده و «هیچ ارتباطی» به مسئولیت وی در شهرداری تهران نداشته است.

این در حالی‌است که حجت‌الله بهروز هنگام عزیمت به یک سفر خارجی در فرودگاه امام خمینی تهران توسط ماموران امنیتی بازداشت شد.

بنا به برخی گزارش‌ها، وی با افرادی در سازمان مجاهدین خلق ارتباط داشته و آی پی‌های دوربین‌های سازمان حمل و نقل ترافیک شهر تهران را دراختیار آن افراد قرار داده، با این‌حال هنوز هیچ مرجع رسمی چنین اتهامی را تایید یا رد نکرده است.

براساس گزارش‌ منابع «سحام»، حجت‌الله بهروز، علاوه براتهاماتی که جاسوسی خوانده می‌شود، اتهامات دیگری مانند اتهامات مالی را نیز در پرونده خود دارد که مراجع امنیتی درحال رسیدگی به این اتهامات هستند.

براساس همین‌گزارش، همسر آقای بهروز درهفته‌های اخیر با سپردن وثیقه مالی از زندان آزاد شده است.

حجت الله بهروز ارتباطات مالی گسترده‌ای نیز با «سید جعفر تشکری هاشمی» معاون سابق سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران داشته است.

براساس گزارش‌ها، چندی پیش نیروهای امنیتی قصد بازداشت آقای تشکری هاشمی را داشته‌اند که با مخالفت سرسختانه محمدباقر قالیباف مواجه شده‌اند و فعلا از بازداشت وی صرف‌نظر کرده‌اند.

گفتنی‌است برادر «سیدجعفر تشکری هاشمی» که روز گذشته به عنوان معاون امور مناطق شهرداری تهران جایگزین عیسی شریفی شد، ارتباط نزدیک خویشاوندی با محمدباقر قالیباف شهردار تهران دارد و از حمایت مطلق شهردار تهران برخوردار است.

 

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'