سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
هشدار سخنگوی کاخ سفید به عدم تمدید مذاکرات هسته ای

هشدار سخنگوی کاخ سفید به عدم تمدید مذاکرات هسته ای

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که اگر جمهوری اسلامی پس از بیش از یک سال مذاکره نتواند بر سر پرونده هسته‌ای خود با 1+5 به توافق برسد، آمریکا و شرکایس میز مذاکرات را ترک خواهند کرد.

downloadکیهان نوین: جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه 25 اسفند همچنین گفت: رهبران جمهوری اسلامی می‌دانند که اگر به تعهدات مندرج در توافق احتمالی هسته‌ای پایبند نمانند، مخاطرات بسیار جدی به جان خریده‌اند.

پیش تر یک مقام ارشد آمریکایی پس از پایان مذاکرات امروز در لوزان سوئیس گفته بود: جمهوری اسلامی باید برای برطرف کردن نگرانی ها و دستیابی به توافق هسته‌ای، تصمیمات سختی را اتخاذ کند.

این مقام آمریکایی که نخواست نامش برده شود، افزود: اکنون زمان آن رسیده که جمهوری اسلامی صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود را به اثبات برساند. تا زمانی که تمام تکه‌های پازل در جای خود قرار نگیرند تصویر کاملی نخواهیم داشت.

وی گفت که ضرب‌ الاجل پایان ماه مارس خواهد بود اما مشخص نیست که تا پایان مهلت تعیین شده در انتهای مارس به توافق دست یابیم.

 

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'