سایت خبری تحلیلی کیهان نوین

مهرانگیز کار سخنان معاون روحانی در نیویورک را غیرواقعی دانست

مهرانگیز کار: “سخنان معاون روحانی درباره جایگاه زنان ایران غیرواقعی است.”

مهرانگیز کارکیهان نوین: پس از سخنرانی شهیندخت مولاوردی در امریکا، پیرامون وضعیت زنان در جمهوری اسلامی، واکنش های متعددی در رسانه های مختلف، وبسایتها و شبکه های مجازی از سوی زنان و فعالین حقوق زن دیده شد. از جمله خانم مهرانگیز کار، حقوقدان و فعال حقوق زنان در گفت و گو با صدای آمریکا بخش عمده سخنان شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهوری ایران درباره وضعیت زنان در ایران پس از انقلاب ۵۷ را، غیرواقعی و نادرست دانست.

این حقوقدان ایرانی درباره سخنرانی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در اجلاس کمیسیون مقام زنان در سازمان ملل متحد گفت «خانم مولاوردی گفت که پس از انقلاب کرامت زنان حفظ شد، حقوق آنان در نظر گرفته شد و وضعیت آنها بهبود پیدا کرد این در حالی است که از همان روزهای آغازین پس از انقلاب هجوم به کرامت زنان به بهانه حجاب اجباری و پاکسازی زنان از ادارات دولتی و آموزشی آغاز شد.»

مولاوردی به همراه هیاتی برای سخنرانی در مراسم نخستین روز کمیسیون مقام زن در مقر سازمان ملل در نیوروک حاضر شد.

معاون رییس جمهوری ایران، در سخنرانی خود در روز نخست این کمیسیون، گفت که «دولت از چالش‌هایی نظیر نرخ پایین مشارکت زنان در مناصب سیاسی و حضور در بازار کار اطلاع دارد.» این گفته او در حالیست که نابرابر‌ی‌های بسیاری در سیاست‌ها و قوانین ایران از جمله تبعیض‌هایی در آزادی‌های اجتماعی و قوانین مدنی نیز فعالیت زنان در ایران را محدود کرده است.

مهرانگیز کار، در نقد بخش دیگری از سخنان خانم مولاوردی گفت که تمرکز بخشی از سخنان معاون رییس جمهوری بر تحریم‌ها بود در حالیکه پس از انقلاب که حکومت قوانینی را که به نفع زنان بود و خلاف شرع هم نبود، ملغی کرد، هنوز تحریمی نبود که برای فعالیت زنان مشکل‌ساز شود.

شهیندخت مولاوردی در حالی از حفظ کرامت زنان در جمهوری اسلامی سخن گفت که سیاست‌های جمهوری اسلامی در مورد زنان همواره مورد انتقاد فعالان مدنی و حقوق‌بشر بوده است.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'