سایت خبری تحلیلی کیهان نوین
مصدومیت چهار تن بر اثر انفجار مین

مصدومیت چهار تن بر اثر انفجار مین

در نخستین روزهای آغازین سال جدید انفجار مین به جا مانده از جنگ 8 ساله ایران و عراق در ثلاث‌باباجانی چهار نفر از جمله یک کودک را مجروح کرد.

16284کیهان نوین: در حالیکه تنها چند روز از حادثه‌ی دیگر انفجار گلوله خمپاره عمل نکرده در شهرستان مهران که در نتیجه آن 5 دانش‌آموز دیگر کشته و زخمی شدند می‌گذرد ، عصر روز سه‌شنبه چهارم فروردین‌ماه، سه نوجوان و یک کودک ١٠ ساله دیگر براثر انفجار مین در روستای “گاری” از توابع تازه آباد ثلاث‌باباجانی مجروح گردیدند.

گفته می‌شود، این ٤ نفر از اعضای یک خانواده بوده و هنگامیکه در اطراف روستا گاری اقدام به روشن نمودن آتش کرده‌اند، مین زیر آتش منفجر و آنان را زخمی کرده است.
این ٤ شهروند، پس از حادثه بلافاصله از سوی ساکنین روستا به مراکز درمانی جوانرود منتقل و پس از معاینه و درمان فوری به یکی از بیمارستان‌های کرمانشاه انتقال یافته‌اند.
تاکنون هویت این چهار شهروند اهل روستای گاری از توابع تازه آباد ثلاث‌باباجانی که هم‌اکنون در مراکز درمانی کرمانشاه تحت مراقبت پزشکی می‌باشند، معلوم نشده است.
همچنین چند روز قبل، ٣ بمب عمل نکرده به جا مانده از جنگ میان ایران و عراق با فواصل کمتر از صد متر در کنار هم و در نزدیکی روستای “رجبی” از توابع منطقه شیخ صله ثلاث‌باباجانی کشف گردیدند.
مناطق شیخ صله و ازگله از آلوده‌ترین نقاط شهرستان ثلاث‌باباجانی به مین‌ها، گلوله‌ها و مواد منفجره به جا مانده از جنگ به شمار می‌آیند.

وجود مین و مهمات جنگی در این مناطق در حالی است که یگان‌های تخریب و پاکسازی تحت نظارت سازمان مین‌زدایی، این مناطق را پاکسازی شده اعلام کرده بودند.

کاربران فیس‌بوک با اعلام نارضایتی به وجود مین و مهمات جنگی در این مناطق، خطاب به دولت می‌گویند: “اگر این مناطق یکی از مناطق فارس‌نشین بود، دولت باز نسبت به آن بی‌توجهی می‌کرد؟ چرا نمایندگان کُرد در مجلس، دولت را تحت فشار قرار نمی‌دهند که این مناطق را پاکسازی کند”.

حکومت اسلامی ایران تاکنون پیمان‌نامه “اوتاوا” که در ارتباط با ممنوعیت به‌کارگیری، تولید و نگهداری مین‌های ضدنفر است را امضا نکرده و نسبت به پاکسازی ٢٠ میلیون مین ضدنفر در کشور اقدام جدی را انجام نداده است.
همچنین حکومت اسلامی ایران روزانه به بهانه جلوگیری از “قاچاق” در مناطق مرزی اقدام به کاشت مین و در اکثر حالت‌ها کولبران و شهروندان مدنی قربانی انفجار مین می‌شوند.

کیهان نوین ققنوسی است که از خاکستر کیهان غصب شده توسط جمهوری اسلامی و فریاد آزادیخواهی ملت ایران متولد شده و با هدف مرتبط ساختن ایرانیان پراکنده در همه ی کشور ها و آگاه ساختن آنان از اوضاع و احوال و آنچه به ایران مربوط است، نفس می کشد.'